Senaste nytt

Skyways i konkurs

Jacob

Medlem
Visby drabbas ju väldigt hårt och tydligen har Gotlandsflyg inte möjlighet att ta över hela kapaciteten och i synnerhet inte inför stundande sommarsäsong med exempelvis Almedalsveckan och Stockholmsveckan.

SAS undersöker tydligen att utöka till Visby, de ska ändå flyga dit under sommaren. Besked ska komma under eftermiddagen.
 

Palazzi

Medlem
Visby drabbas ju väldigt hårt och tydligen har Gotlandsflyg inte möjlighet att ta över hela kapaciteten och i synnerhet inte inför stundande sommarsäsong med exempelvis Almedalsveckan och Stockholmsveckan.

SAS undersöker tydligen att utöka till Visby, de ska ändå flyga dit under sommaren. Besked ska komma under eftermiddagen.

Å andra sidan har ju Visby sett en rejäl ökning hos alla andra bolag :) Vi får hoppas att det kan kompensera för förlusten..
Det hjälper ju dock föga de personer som hade en biljett utställd med Skyways.
 

Alf

Medlem
Skulle vara ett ypperligt tillfälle för SAS att sätta in CRJ planen på NRK så vi äntligen skulle få bra flygplan eftersom dessa ändå är baserade i CPH.
Kommer inte att sakna Skyways F50, dessutom hade vi bara två turer om dagen så ubudet var kass och det gick inte att köpa genomgående biljetter på SAS. Det fick bli en enkel NRK-CPH.

Tyvärr är jag rädd att Nextjet även kliver in på NRK med sina usla plan.
 

JacobGBG

Medlem
Jag har insiderbesked från Brussels airlines att de har haft intresse att utöka på Landvetter sen ett tag tillbaka, detta ger dom definitivt ett gott tillfälle. Belgarna har redan en rätt respektabel närvaro i Göteborg, på rak hand skulle jag säga att de har chans att bli tredje största flygbolag där i framtiden.
 

Jacob

Medlem
Nu är det bara några linjer kvar vi väntar på, exempelvis:

*Norrköping-Köpenhamn
*Kristianstad-Stockholm (Kristianstad står helt utan reguljärtrafik just nu)
*Göteborg-Luleå (Om någon vill ta över linjen)
*Stockholm Arlanda-Visby (Gotlandsflyg lär inte kunna klara detta själva)

Sedan förstås en rad utrikeslinjer från Göteborg som Bergen, Stavanger, Manchester, Lyon, Zürich och Prag. Fast samtliga dessa kan nås med byte i Köpenhamn eller Oslo.
 
Hoppas verkligen Luleå-Göteborg tas upp av SAS det skulle vara riktigt underbart. Annars ser man väl klockrent på varför man ska betala med KREDITkortet så man kan reklamera köp!
 

Palazzi

Medlem
Nu är det bara några linjer kvar vi väntar på, exempelvis:

*Norrköping-Köpenhamn
*Kristianstad-Stockholm (Kristianstad står helt utan reguljärtrafik just nu)
*Göteborg-Luleå (Om någon vill ta över linjen)
*Stockholm Arlanda-Visby (Gotlandsflyg lär inte kunna klara detta själva)

Sedan förstås en rad utrikeslinjer från Göteborg som Bergen, Stavanger, Manchester, Lyon, Zürich och Prag. Fast samtliga dessa kan nås med byte i Köpenhamn eller Oslo.

Synd om Kristianstad... Ser att de nu desperat försöker locka tillbaka FR för att hålla flygplatsen vid liv...

Vd:n hoppas att Ryan Air ska rädda flygplatsen - Kristianstad - Kristianstadsbladet - Nyheter dygnet runt

Verkar som om SAS kommer ta hand om Visby enligt vad jag hört. De startar Visby-flygningarna nu på Fredag redan.
 

guapeton

Medlem
Sitter och kikar i Amadeus och från 30 maj har SAS en kärra som kommer gå dagligen:

Mån-onsdag: Arlanda-Vixby 1100-1140 Retur: 1200-1240
torsdag: Arlanda-Visby 1310-1350 Retur 1410-1450
fredag. Arlanda-Visby 1405-1445 Retur: 1505-1545
Lördag: Arlanda-Visby: 1135-1215 Retur: 1235-1315
Söndag: Arlanda-Visby: 0945-1025 retur: 1045-1125
 
Synd om Kristianstad... Ser att de nu desperat försöker locka tillbaka FR för att hålla flygplatsen vid liv...

Vd:n hoppas att Ryan Air ska rädda flygplatsen - Kristianstad - Kristianstadsbladet - Nyheter dygnet runt

Verkar som om SAS kommer ta hand om Visby enligt vad jag hört. De startar Visby-flygningarna nu på Fredag redan.

Varför är det så farligt om Kristianstad går under? Ni har hur många flygplatser som helst att välja på inom några mils radie. Tänk på oss norrlänningar istället! ;)
 
Toppen