Senaste nytt

Skyways i konkurs

JacobGBG

Medlem
Här får man klappa sig själv på ryggen för att man var på den säkra sidan och bokade sommarsemestern med LH och SK istället för CF som det var de senaste två åren.

Hursomhelst, riktigt tråkig utveckling speciellt då man bor i Göteborg och har haft CF att tacka för många billiga turer ut i Sverige och Europa.
 

forastero

Medlem
Jahapp, där rök ett av mina få flygalternativ. Skulle dock inte vara helt fel om antingen SAS eller Malmö Aviation tog över den trafik till Visby som Skyways haft...
 

seat56f

Medlem
Tur jag hade min sista Skywaysflight igår morse då...

Ja, SAS får gärna ta över deras VBY-STO... Men flyger de så små plan som behövs för icke-sommartrafiken till Gotland?
 

Kristofer

Medlem
Notera också att Skyways INTE är ett flygbolag, utan en "flygresearrangör". Flyger har ukrainska Dniproavia (6 Embraer enligt Wikipedia) och Avia Express (11 Fokker 50) gjort.

Nej, konstruktionen med Avia Express försvann i och med att Manswell Enterprises köpte bolaget.
 
Jag blev faktiskt lite ställd. Har alltid fåttförmig att skyways är ett sådantföretag med stabilitet och en fast kundbas. Flyger många rutter där det inte är någon större konkurans och har maskiner som är relativt billiga i drift.
De har heller inte över expanderat...

Undras vad det var som utlöset det hela....kom inte och säg jetfuel för den är på lägsta nivå på över ett år.
 

Jacob

Medlem
Det kommer ändå bli en spännande vecka att se hur linjerna tas om hand.

Skyways konkurs påverkar förstås avsevärt mycket mer än Cimber Sterlings konkurs gjorde då vissa flygplatser helt eller nästan helt blir utan reguljärtrafik.
 

Jacob

Medlem
SAS har uppdaterat sina ombokningsregler.

Har man en SAS-biljett (utställd med ett biljettnummer som börjar på 117) kan man bli ombokad till en närliggande destination, ifall det helt enkelt inte går att flyga dit man ska. Dock täcker inte SAS utgifter för att ta sig sista biten med övriga transportmedel (surface transportation).
 
Toppen