Senaste nytt

Skulle dessa awards funka med SAS?

Roger J

Medlem
Skulle routingen ARN-FRA/LHR/MUC-YYZ-SCL vara OK för en bonusresa Europa - Sydamerika? Vad jag ser är det den routing som fungerar för att ta sig till SCL med *A...

Du kan boka så, men det blir dyrt eftersom du passerar Nordamerikazonen. Undvik Nordamerikazonen så blir det "normalt" poänguttag. Finns massa varianter direkt mellan Europa-Sydamerikazonen, t.ex. Avianca till BOG (från LHR, MAD eller BCN) eller TAP exempelvis. Eller LH (till GRU/EZE/GIG/BOG/CCS). Eller fifth freedom-flygningar som Air China MAD-GRU. LX... osv osv.
 

chazzie

Medlem
Du kan boka så, men det blir dyrt eftersom du passerar Nordamerikazonen. Undvik Nordamerikazonen så blir det "normalt" poänguttag. Finns massa varianter direkt mellan Europa-Sydamerikazonen, t.ex. Avianca till BOG (från LHR, MAD eller BCN) eller TAP exempelvis. Eller LH (till GRU/EZE/GIG/BOG/CCS). Eller fifth freedom-flygningar som Air China MAD-GRU. LX... osv osv.

Intressant! Vad är det för avgifter som skjuter i höjden via Nordamerika? En anledning att ta den vägen var dels två långa flygningar i C men även att få åka ACs business class, en annan variant jag hade tänkt mig var att åka så dit, dvs. med AC till SCL och sen open jaw med hem från EZE och LH C för att få testa två produkter.
 

adhoc76

Medlem
Back-tracking innebär att du åker åt "fel håll" från startpunkten till destinationen. Vill du åka österut kan du inte börja med en lång sträcka västerut till FRA.

En fråga då. Kan man åka en kort sträcka åt "fel" håll t.ex. till London med Sas för att sen åka Asiana till Seoul?
 

Erik M

Medlem
Reglerna verkar inte vara publicerade, så man kan inte ge 100-procentiga svar.
Det här är så otroligt fånigt och irriterande.

Nån som vågar sig på en kvalificerad gissning - är IST-SIN-BKK-AKL tillåtet?

I den mån vi stackars resenärer orkar ligga på i luren blir det ju en massa extrajobb för stackars Tallinn!
 

Dr. Miles

Expert
Det här är så otroligt fånigt och irriterande.

Nån som vågar sig på en kvalificerad gissning - är IST-SIN-BKK-AKL tillåtet?

I den mån vi stackars resenärer orkar ligga på i luren blir det ju en massa extrajobb för stackars Tallinn!
Det är inte tillåtet.
Du byter både i Singapore och i Bangkok för en resa mellan Istanbul (Europa zon) och Auckland (Oceanien zon).
 
Toppen