Senaste nytt

Skriva med SwiftKey i forumet?

palmen

Moderator
Någon som använder SwiftKey och märker att den lägger till massa bokstäver mm när man skriver i forumet när man trycker på ordet man önskar?

Kör Android och Chrome.

Till exempel försökte jag lägga till en punkt men istället skrevs C. Så snett träffar jag inte tangenterna.
 

mha321

Medlem
SwiftKey ja, men inte i Chrome utan i tapatalk.

Nog för att det blir en hel del typos I den kombinationen också, men de får jag nog ta ansvar för själv. Har inte märkt något systematiskt fel.
 

palmen

Moderator
Bokstäverna blir rätt när man skriver, det är när man trycker på det föreslagna ordet eller space som den får frispel. Istället för att skriva ut ordet lägger den till första bokstaven på slutet vid 50% av orden.
 

mha321

Medlem
Märker det som sagt bara i browser, inte på andra ställen.
Testat en annan browser (tex Firefox)? Om det fortfarande är fel då så är det antagligen något av sidans JavaScript som spökar, spontan gissning att dens egna autocomplete (för användarnamn tex) blir förvirrad. Funkar det i annan browser låter det ju som ren bugg i antingen SwiftKey eller chrome..
 

johhenrik

Medlem
Jag har inte direkt märkt något med SwiftKey här på ios men det är ett fenomen med vissa egenheter i vissa appar osv. Jag tror det blir lite knas när både tangentbord och serversidan har korrigering av något slag. Då ballar det ur när ena sidan gör något som den andra sidan inte fattar.
 

Brandten

Medlem
Test test från android swiftkey swipe.
Test test genom att klicka på ordet som jag vill skriva.

Edit: Det var från Tapatalk på Android.
 
Toppen