Senaste nytt

Skrapa ihop 28 538 AA miles på 2 resor till USA

Gnopps

Medlem
Tack Gnopps!
Bara för att veta vad jag sysslar med, vad betyder koderna i sökningen?
DAB, MLB osv osv osv osv
Eftersom du kommer behöva en separat enkelbiljett från Orlando till Los Angeles kan det vara billigare att flyga exempelvis Orlando-Burbank (sekundär flygplats till Los Angeles) än till Los Angeles huvudflygplats. Koderna jag la till är sådana sekundära flygplatser som ligger inom en radius av cirka 150km avstånd.

Se till att "Allow airport changes" är markerat, dvs. att det är ok att du landar i Burbank men åker från Los Angeles.
 
Jag är med Gnopps! Vill ju helst flyga in och flyga ut från SNA när jag är på västkusten.

En annan fråga som mer berör ITA, går det att specificera sökningar till business på ett leg t ex?
AA,BA kör ju kampanj nu och tänkte försöka få ditresan i business men hemresan i Economy.
 
Har för mig att det ska gå att ringa till AA och säga att man vill deltaga i en miles quest eller liknande och vilken nivå man vill jaga efter och sedan betalar man en mindre summa pengar och efter det så har man statusnivån. Fast detta kanske enbart fungerar när man sitter utan status?
 
Har för mig att det ska gå att ringa till AA och säga att man vill deltaga i en miles quest eller liknande och vilken nivå man vill jaga efter och sedan betalar man en mindre summa pengar och efter det så har man statusnivån. Fast detta kanske enbart fungerar när man sitter utan status?

Det var detta jag gjorde förra året och kvalificerade mig till PLAT till 02/2013 men jag vill ju nu lycka återkvalificera mig också.
 

Gnopps

Medlem
Jag är med Gnopps! Vill ju helst flyga in och flyga ut från SNA när jag är på västkusten.

En annan fråga som mer berör ITA, går det att specificera sökningar till business på ett leg t ex?
AA,BA kör ju kampanj nu och tänkte försöka få ditresan i business men hemresan i Economy.
Ja, det går men är lite komplicerat och inte helt smärtfritt:

http://www.businessclass.se/star-al...nus-intjaeningsfragor-traden-7.html#post40473

Observera att ITA inte kan hitta alla kombinationer så här.
 
Ja, det går men är lite komplicerat och inte helt smärtfritt:

http://www.businessclass.se/star-al...nus-intjaeningsfragor-traden-7.html#post40473

Observera att ITA inte kan hitta alla kombinationer så här.

Verkar gå bet på den typen av sökning.
AA,BA använder väl I och J som sin "kod" för business?
Har försökt söka precis som du skrev i Aegean tråden med dels I och dels J som bokstav och sen billigaste hem men får bara upp att det inte finns något.
 

Gnopps

Medlem
Det är just det här som är lite komplicerat. Jag skulle gissa att problemet beror på att inrikesflygen i USA har andra bokstäver. Sök en vanlig tur & retur i affärsklass, kolla vilka bokningskoder som används och försök söka med dem på ena sträckan.
 
Toppen