Senaste nytt

Skiter Nordic Choice i Corona?

Tongen2

Medlem
Sitter nu och käkar frulle på Clarion Amaranten. Måste nog ta tillbaka lite vad jag skrev i tidigare post. För här skulle hotellet kunna göra mer tycker jag, för att minska trängsel. Fullt med folk som springer om kring. Rätt liten yta, svårt att hålla avstånd. De har ställt fram en typ tom flaska med handsprit. Nja... inte Coronagodkänt. (Åt rätt sent, så imorgon blir det nog och käka tidigare, hoppas folk tar sovmorgon)

Hur gick det?
Mindre folk på morgonen?
Planerat besök inom kort. Någon som har en update på Amaranten i närtid?
 

Lukas2

Medlem
Hur gick det?
Mindre folk på morgonen?
Planerat besök inom kort. Någon som har en update på Amaranten i närtid?

Jo, nu var det ett tag sen, men dagen efter så var jag väl typ 5 min efter de öppnat och då var det knappt något folk, så det var rätt så skönt. Slapp trängsel och massa spring och köande. Vet inte hur det är där nu, men kanske någon annan som bott där i närtid.
Men jag bodde på HOBO hotel nu över helgen. Där hade de slottider, 45 min fick man på sig. Även här tog jag den första tiden, 07:00-07:45 och det var lugnt och skönt. Men nackdelen är ju att man måste upp relativt tidigt, som är trist om man inte är morgonpigg av sig. Men lördagen var det några sällskap och i dag var det jag och ett dam bara, sen kom något mer sällskap. En liten nackdel där är att man åker upp till restaurang TAK och där, de kör ju bordsplacering, så de kan nog bli rätt fullt i hisshallen, märkte det när jag skulle ner att det var lite kö och trängsel.
 

Tongen2

Medlem
Hur gick det?
Mindre folk på morgonen?
Planerat besök inom kort. Någon som har en update på Amaranten i närtid?
Nu var det drygt en månad sedan, men svarar mig själv på denna hur läget såg ut då!

Det var, som andra rapporterat, slottider som vi fick välja i samband med incheckning. Vi tog tidigaste kl 07.00. Det blev vi och 3 sällskap till. Sedan ramlade det in fler folk efter 0730. Dock ingen närvaro av personal när vi väl kom ner till restaurangen för att äta frukost. Så alla kan ju komma i en stor klump ändå lika gärna. Det gillar inte jag!
Ska vi välja en tid som vi sagt så tycker jag någon borde stå och pricka av detta också, så att det inte blir fullt med folk på frukosten. (?!)
Dagen efter så hade vi ju samma tid, men kom ner vid 0830 istället, ingen kollar ju ändå. Och då kan vi snacka smockfullt! Detta var en söndag.
Såg ut som vilken vanlig hotellfrulle som helst, folk överallt och kaos överallt. Ingen direkt separation av borden heller tyckte jag.
Nä, bättre kan dom!
Alla i personalen har ju på sig munskydd i alla fall, men vad hjälper det när gästerna gäspar vid frukostflingorna och den andra som står vid brödet hostar till rakt ut istället för i armvecket...
 
Toppen