Senaste nytt

Skimmad - igen

lnixon

Medlem
Då var det dags igen. (Det var alltså därför kortet inte ville funka under helgen...)

IMG_20140603_083048~2.jpg
 

lnixon

Medlem
Visst är det roligt? Har du varit i USA måntro?

Nä, men Japan, Singapore, Hong Kong och Australien. Och Storbritannien och Tyskland.

Så antingen sprang jag på en ond terminal nånstans, eller så har nån av alla websajter eller kassor jag handlat från blivit hackad, eller så är det de senaste veckornas intensiva resande som triggade en anomalidetektor hos Mastercard.

Med tanke på hur kortstölder genom dataintrång har ökat det senaste året lär vi alla hur som helst få vänja oss vid det här.
 

Bonden

Medlem
Tyvärr är det inte ovanligt att kortbolagen safe:ar och byter ut kortet av säkerhetsskäl när de tycker att man har varit på lite väl konstiga ställe..
 

lnixon

Medlem
Jag vet inte hur mycket man ska läsa in i formuleringarna, men det står ju "Vi har fått information om att ditt kortnummer kan ha kommit i orätta händer", vilket låter som "Du har använt ditt kort hos en handlare som är den gemensamma nämnaren för en hel bunt stulna kortnummer", snarare än "Vi har sett konstiga transaktioner på ditt kort". I det senare fallet borde jag också få en chans att reda ut dem.
 

Dr. Miles

Expert

gdaily

Medlem
SEB byte ut både mitt Diners och mitt SAS EB för en månad sedan, jag tror de kommer byta ut alla kort pga den där säkerhtsbuggen för någon månad sedan...
 

fcx

Medlem
Blev uppringd av Amex som sett konstiga transaktioner (vilket är imponerande att lyckas se, med tanke på mitt rese- och inköpsmönster). Nytt ersättningskort i brevlådan efter två arbetsdagar.
 
Toppen