Senaste nytt

Skillnader på olika Eurobonusförmåner mellan de skandinaviska länderna

A

Aurora

Guest
Har en liten följdfråga som har blivit aktuell. Vi kommer folkbokföra oss nu i januari månad i Norge. I februari månad har vi bokat en resa till kryssning till Karibien med stopp i USA. Kommer reseförsäkringar från Amex/Coop Medmera gälla när man är folkbokförd utanför Sverige? Någon som vet om man kan teckna nya försäkringar i Norge på som gäller en resa som redan är bokad? Inte särskilt sugen på att åka på en sådan resa oförsäkrad ;)

Spør europeiske reiseforsikringer. de har en masse bra: Europeiske Reiseforsikring - Privat
 
tack för snabba och bra svar. Ska genast undersöka. Skulle dock fortfarande intressant om någon vet ifall kortens försäkringar fortfarande gäller även om jag tvivlar starkt på detta.
 
glömde säga att det helst ska funka med wifi då jag inte har bredbandsuttag. Gör phonzo detta. Skype är ju ett alternativ men tyckte det var lite dyrt.
 

Nemo

Medlem
glömde säga att det helst ska funka med wifi då jag inte har bredbandsuttag. Gör phonzo detta. Skype är ju ett alternativ men tyckte det var lite dyrt.
Phonzo kopplar du ihop fysiskt med modemet. Jag hade då mobilt bredband (på den tiden man kunde teckna avtal med obegränsad tillgång) och det gick bra med ip-tfn.
Phonzo AS
Ett alternativ om du vill ha ip-tfn i mobilen är faktiskt EurobonusConnect. Finns många andra appar, gratis som betal.
 
Har nu beställt Phonzo Cash och väntar på inlogg. Gillar att det inte är någon fastmånadskostnad då det inte är tänkt att jag ska ringa ut utan bara ha det så vänner/familj/myndigheter kan nå mig på ett svenskt nummer. Har Telia i Norge med 1000 gratis minuter i månaden till Sverige så det räcker tillsvidare. Om jag har förstått det rätt så kan man använda Phonzo genom en app till Iphone men rätta mig gärna om du har annan erfarenhet. Har du några andra tips på vad man ska göra med sitt svenska personnummer än iptelefoni/bank/pass. Mitt pass är endast 3 år gammalt så jag chansar på att vara tillbaka i Sverige igen när det ska förnyas (tanken är att vi ska bo här 1,5 år).
 

Dr. Miles

Expert
Är det inte snart dags att starta en ny tråd om IP telefoni?
Det här är inget med EuroBonusförmåner att göra.

Forumregler skrev:
2. Struktur
.
.
Håll dig till ämnet

Om än detta nog är ett av våra svåraste regler så försök så gott det går att hålla dig till ämnet som diskuteras i en tråd. Om en tråd spårar ur allt för mycket kommer en del inlägg istället flyttas alternativt stängs tråden.
Forumregler - BusinessClass.se
 
ni får gärna ta bort inläggen/stänga om dom inte hör hemma. Kände själv att det blev lite O/T. Trodde dock inte det stred mot regler då jag startat tråden.
 
Toppen