Senaste nytt

Skillnader mellan Expertflyer och KVS

FF#1

Medlem
Expertflyer eller KVS, Award availability?

Hej, jag undrar om det är någon vet om någon av dessa tjänster kommer åt sas bonusbiljetter, har ett standard abbonemang på Expert men det varka inte kolla SAS.

Sen har jag en fundering, kollar ofta tillgängligheten med Expertflyer innan jag ringer till resebyrån, ofta har det visat sig att det inte stämmer när jag kollar. Kan det finnas biljetter som inte visas i Expertflyer men resebyrån ses.

Detta gäller SAS, för andra bolag har det stämmt hitils?

Vilket av verktygen rekomederar BC:s medlemar?
 

FF#1

Medlem
Det tog ett tag innan jag fattade att tråden var flyttad och var den tog vägen, var väldigt nära att posta om frågan eftersom jag trodde att den inte vart postad... :)

Det verkar ju som att KVS stödjer SK fullt ut vilket inte EF gör. Får nog testa KVS istället för Expert flyer som jag använder i dag.
 

KVS Tool

Medlem
Hej, jag undrar om det är någon vet om någon av dessa tjänster kommer åt sas bonusbiljetter, har ett standard abbonemang på Expert men det varka inte kolla SAS.

Det verkar ju som att KVS stödjer SK fullt ut vilket inte EF gör. Får nog testa KVS istället för Expert flyer som jag använder i dag.

KVS Tool
supports Award Availability on absolutely all Star Alliance member airlines (incl. SK):
http://Help.KVSTool.com/#Classes
 

FF#1

Medlem
Nu är det strax dags att förnya min prenumenation på Expert flyer, eller ska man byta till KVS?

Några färska åsikter om det?
 

Dr. Miles

Expert
Nu är det strax dags att förnya min prenumenation på Expert flyer, eller ska man byta till KVS?

Några färska åsikter om det?

Först beror det på vilket operativt system/enhet du använder när du söker.
KVS stöder i stort sett endast för Windows om man inte använder någon slags emulator. ExpertFlyer är webbaserat därför går det att använda i de flesta OS/enhet med webbläsare.

Just nu (eller har varit längre tid) går det inte att söka awardplatser på Star Alliance (exkl enstaka flygbolag) med ExpertFlyer.
Om du vill har seat alarm funktion (både för säte och tillgänglighet) är ExpertFlyer överlägsen.
 

FF#1

Medlem
Först beror det på vilket operativt system/enhet du använder när du söker.
KVS stöder i stort sett endast för Windows om man inte använder någon slags emulator. ExpertFlyer är webbaserat därför går det att använda i de flesta OS/enhet med webbläsare.

Just nu (eller har varit längre tid) går det inte att söka awardplatser på Star Alliance (exkl enstaka flygbolag) med ExpertFlyer.
Om du vill har seat alarm funktion (både för säte och tillgänglighet) är ExpertFlyer överlägsen.

Tack, kör mac med Parallels med Win 7 så jag är helgarderad… :)

Har inte kört KVS på några år, skulle kanske se om man kan få en provversion och testa det lite, eller så helgarderar man sig och tar bägge.
 

KVS Tool

Medlem
Nu är det strax dags att förnya min prenumenation på Expert flyer, eller ska man byta till KVS?

Några färska åsikter om det?

Just nu (eller har varit längre tid) går det inte att söka awardplatser på Star Alliance (exkl enstaka flygbolag) med ExpertFlyer.

The Comparison Charts in post #8 above are still largerly accurate.

Only the KVS Tool continues to feature 100% Award Availability coverage across all airlines in Star Alliance, OneWorld and SkyTeam.

Har inte kört KVS på några år, skulle kanske se om man kan få en provversion och testa det lite, eller så helgarderar man sig och tar bägge.

You can use the 2-month membership option:
http://Join.KVSTool.com/
 
Toppen