Senaste nytt

Skillnaden mellan internationellt erkänt 4-5 stjärnigt hotell och lokalt dito...

Alx

Medlem
På plats i Japan har jag nu upplevt den skarpa skillnaden mellan internationellt erkänt bra hotell och lokalt dito... Jag bodde först några nätter på Hilton i Shinjuku och nu senast på Conrad Tokyo. Båda hotellen mycket bra och helt i nivå med vad man förväntar sig av ett hotell som gör anspråk på att vara några av stadens bättre hotell... Mitt hotell i Kyoto som var japanskt och även de påstod sig vara ett av stadens bättre hotell visade sig vara ett skämt... Hela hotellrummet hade kunnat rymts i Conrad Tokyo badrum eller Hiltons vardagsrum. Rent var det men det var nog också det enda positiva som går att säga om det hotellet...

Personlig slutgiltig lärdom (har hänt förr) = boka aldrig lokala hotell utan att först kontrollera deras internationella bedömning... :)

Avslutningsvis vill jag säga att Conrad Tokyo och Hilton Shinjuku är två rätt så bra hotell som jag varmt kan rekommendera i Hiltons underbara värld! :)
 
Toppen