Senaste nytt

Skillnad mellan ANA-lounge och United lounge Narita Tokyo

palmen

Moderator
När jag och min syster var i Tokyo i februari i år så gjorde vi det omvända - först lite mat i ANA-loungen, och sen ett kortare stopp i United-loungen. Detta var dock till 99% på grund av att vår gate låg alldeles bredvid United-loungen, och det var en bit att promenera till ANA-loungen. Vet inte om SAS alltid har gate nära Uniteds lounge (det var iaf den loungen som incheckningspersonalen tyckte vi skulle använda).
De gånger jag varit där har SAS haft gate utanför United-loungen, jag har dock aldrig flugit med SAS från Narita utan det har varit avgångar längst ut i piren.
 

Dr. Miles

Expert
SAS flygplan brukar att vara parkerat vid gate 31, 33, 35, 37, 41, 42 (gaterna mot sydöstlig riktning)
Screenshot20150708_01.png


ANA Business loungen på Satellite 5 har mycket bättre utsikt än ANA Business loungen på Satellite 4 (ingen utsikt).
Själva servering och utbud av mat/drycker är det samma.
Nu är det dags att flyga till Asien igen | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Du kan gå (nästan) hemliga tunneln mellan Satellite 5 och Satellite 4 istället för att följa flygplatsens skyltning. (mellan punkt 2 och punkt 1 på bilden ovan)
 

Kimmen00

Medlem
När vi var i Tokyo i maj så spenderade vi några timmar i ANAs lounge. Käkade currykyckling o sobanudlar.. Drack sake o vin.. Nästan helt tomt och lugnt. Allt var mkt fräscht. Riktigt bra.
 

nota bene

Medlem
ANA:s lounger (Business) är mycket bättre vad gäller matutbud, och i dryckesväg om man gillar saké eller japansk öl. Det enda som är bra med Unitedloungen är att den är mycket stor och har bra utsikt, samt ligger på krypavstånd till SAS-gate.
 

Wendestam

Medlem
Skulle rekommendera ANA före UA alla gånger. Är ofta ganska folktomt i ANA:s lounge på NRT. Några minuters promenad till gaten gör innan 11h ombord ;)
 
  • Gilla
Reactions: jlo

jlo

Medlem
Jag föredrar också ANA.

Fräschare, bättre vilomöjligheter (längst in i sat 4 loungen, ofta tomt), bättre mat och dryck..

Det kan vara mycket folk, speciellt på morgonen, men sen blir det helt plötsligt helt tomt.
 
Första gången jag va på Narita va jag bara uppe och vände i United Global First loungen..... De va inget att ha kan jag tycka mer än en häftig utsikt över flygplatsen och startande plan.

ANA Suite loungen är mycket bättre gällande mat och drycker.

Detta är dock First Class lounger.
 

brunte

Medlem
Gatepersonalen har några gånger rekommenderat ANA-loungen "om man är lite hungrigare". Det är en rimlig rekommendation, men visst är den lite mörkare och tråkigare.
 
Hur är det uppdaterade läget med lounger på Narita med avgång NH F? Vilken lounge rekommenderas?
Kommer vara intresserad av en dusch och lite lätt snacks bara.
Flyger till USA sen och satsar på att ta en rejäl middag på planet istället för att äta i loungen.
 

dino_81

Medlem
Hur är det uppdaterade läget med lounger på Narita med avgång NH F? Vilken lounge rekommenderas?
Kommer vara intresserad av en dusch och lite lätt snacks bara.
Flyger till USA sen och satsar på att ta en rejäl middag på planet istället för att äta i loungen.

ANA Suite antingen i Satellite 4 eller 5, ligger vid markering 1 och 2 enligt Dr.Miles karta ovan. Välj den som ligger närmast din gate. Du har även tillgång till United Global First lounge. Har inte besökt den så jag kan inte ge något omdöme. Rent generellt tycker jag dock att ANA:s lounger håller betydligt högre standard än Uniteds dito.

Som resenär i First med ANA kan du checka in i ANA Suite Check In som är dedicerad för resenärer i ANA First Class och ANA:s top tier.

Här finns mer info:
FIRST CLASS|Service & Info[International]|ANA

Och du, prova den japanska menyn ombord och prova lite japanska plommonvin (Umeshu). Be att få mycket is i glaset!
 
Toppen