Senaste nytt

Skillnad mellan ANA-lounge och United lounge Narita Tokyo

Bryant

Medlem
Jag måste nog säga att jag gillade United bättre. Visst fanns det mer mat i ANA's men det var folk över allt. Personalen ropade ut att man inte fick ha väskor på lediga stolar eftersom det var så mycket folk. I Uniteds loung var det toklugnt, de serverade edamamebönor, ginger alen var kall och man kunde titta på flygplan som startade och landade.
 
Jag ska till NRT imorgon för hemresa med SAS i C till CPH. Är det nu så att jag bör ta mig till loungen vid Sat 4 (runt gate 45-46)?
det skall finnas en till ANA lounge som jag har tillgång till som EBG som ligger i Sat 5 vid gate 53, hur är denna? Hoppar över United loungen tror jag om jag inte blir rastlös o vill kolla in den också.
 

Dr. Miles

Expert
Jag ska till NRT imorgon för hemresa med SAS i C till CPH. Är det nu så att jag bör ta mig till loungen vid Sat 4 (runt gate 45-46)?
det skall finnas en till ANA lounge som jag har tillgång till som EBG som ligger i Sat 5 vid gate 53, hur är denna? Hoppar över United loungen tror jag om jag inte blir rastlös o vill kolla in den också.

ANA Business loungen på Satellite 5 har bättre utsikt än ANA Business loungen på Satellite 4 (ingen utsikt). Själva servering och utbud av mat/drycker är det samma.
Du kan gå (nästan) hemliga tunneln mellan Satellit 5 och Satellite 4 istället att följa flygplatsens skyltning.
 

flying

Medlem
De gör de, jag har testat, inga problem. Japanerna har koll på reglerna och det finns inget som säger att man inte får besöka flera lounger på flygplatsen.

Jag har förresten även testat första klass loungerna på Narita, både ANA och United Airlines driver första klass lounger i terminal 2. För United Airlines del ligger första klass loungen en våning ovanför business/RCC loungen.

ANA vinner även där med bättre mat, dryck, faciliteter och service, dock finns gratis champagne i United Airlines lounge.

Hm om vi pratar forta klass lounger sa undrar jag vilka faciliteteter som skulle vara battte I ANA loungen. Personligen tycker jag att ANA loungen ar overskattad. Varfor inte ga for en storre lounge med run way utsikt (for oss flygnordar) och champagne . Ater gor man val anda fordelaktigast pa flyget om man flyger F
 

Samosaguas

Medlem
Åker till Tokyo och Narita med SAS Business om några månader och undrar om folk här på forumet fortfarande föredrar ANA loungen framför United?
 

palmen

Moderator
Åker till Tokyo och Narita med SAS Business om några månader och undrar om folk här på forumet fortfarande föredrar ANA loungen framför United?
Senastjag åkte så var ANA loungen betydligt bättre, där finns det åtminstone något att äta och dricka.
Enda fördelen med United loungen är att man har bra utsikt.
 

Thornado

Medlem
Det ena utesluter inte det andra, jag har tidigare tagit ett kort stopp i United loungen för att titta på utsikten och sen gått vidare till ANA loungen för att få något att äta och dricka :)

När jag och min syster var i Tokyo i februari i år så gjorde vi det omvända - först lite mat i ANA-loungen, och sen ett kortare stopp i United-loungen. Detta var dock till 99% på grund av att vår gate låg alldeles bredvid United-loungen, och det var en bit att promenera till ANA-loungen. Vet inte om SAS alltid har gate nära Uniteds lounge (det var iaf den loungen som incheckningspersonalen tyckte vi skulle använda).
 
Toppen