Senaste nytt

Skidor med SAS Plus Stockholm-Milano

Agö

Medlem
Fråga Igorius ;)

Här finner du svaret.

Bagageövervikt - regler för övervikt och extra bagage - SAS

Skidor, golfutrustning, cykel och fiskeutrustning
Reser du med skid-, golfutrustning, cykel eller fiskeutrustning och därmed överskrider det tillåtna antal bagage du får ta med dig, så tillkommer en fast kostnad. Om du däremot reser med bara skidor, golfutrustning, cykel eller fiskeutrustning som enda bagage, så kan du ta med det utan extra kostnad.
 

Dr. Miles

Expert
Det finns också lite mer info i den här tråden. (här pratar man dock om som extra bagage)

http://www.businessclass.se/forum/s...as-nya-bagageregler-fr-o-m-2014-feb-01-a.html

SAS ändrar bagageregler fr o m 2014-FEB-01.

Uppdatering är som nedan. Nya priser är i fetstil.

Charges for extra pieces and for baggage exceeding weight and/or dimension limitsDimension
(length + width + height)
DomesticScandinavia
Europe
Middle East
Intercont.
Ski and golf equipment, maximum 23 kg, regardless of dimension, if in excess
Note: Ski equipment (max 23 kg) = Boots, helmet and ski cover (cover maximum 12 kg)
EUR 40
USD 55
EUR 60
USD 80
EUR 65
USD 90
EUR 100
USD 135
EUR 100
USD 140
 
Nä jag blir inte klok heller på vad som gäller? Jag använde mig av bagagekalkylatorn och den säger att varken SAS Go eller Plus behöver betala för skidor.

Capture2.PNG
 
Tänker du inte checka in andra väskor? I så fall tror jag att du inte behöver att betala extra.

Ok jag har ett förslag som borde funka. Vad tror ni om nedan?

Jag + plus min sambo åker. Vi är bägge bokade i SAS Plus ARN-MIL. Vi behöver varsin väska men bara ett fodral.

Jag checkar in: Skidfodral max 23kg
Min Sambo checkar in: 2 väskor x max 23 kg.

- Hos SAS får du alltid ta med ett bagage som väger max 23 kg gratis. Det betyder att om du bara reser med skidutrustning, och den totala vikten inte överskrider 23 kg, så kan du ta med dig skidutrustningen utan extra kostnad. Om du tar med dig ytterligare ett bagage tillkommer en fast kostnad.

Om ovan fortfarande stämmer borde borde detta resultera i 0:-. Hade jag bokat via SAS Go hade jag behövt betala 525kr för extra bagage varje enkelväg men fortfarande inget för bara ett skidfodral.
 

Roger J

Medlem
Ok jag har ett förslag som borde funka. Vad tror ni om nedan?

Jag + plus min sambo åker. Vi är bägge bokade i SAS Plus ARN-MIL. Vi behöver varsin väska men bara ett fodral.

Jag checkar in: Skidfodral max 23kg
Min Sambo checkar in: 2 väskor x max 23 kg.



Om ovan fortfarande stämmer borde borde detta resultera i 0:-. Hade jag bokat via SAS Go hade jag behövt betala 525kr för extra bagage varje enkelväg men fortfarande inget för bara ett skidfodral.

Glöm inte ringa bokningen innan och lägga in om skidorna. Milano är en "klassisk" destination på vintern avseende att allt incheckat bagage inte kommer med på grund av platsbrist (många som checkar in skidor/snowboards).
 
Toppen