Senaste nytt

Skateboard, isärskruvad, som handbagage?

palmen

Moderator
Jag såg en YouTube video med nån "flight-tuber" som flög LA till England med Norwegian. Där la jag märke till att en kille gick ombord med brädan i handen.
Jag som är van med SAS handbagageregler, regerade på detta.
Onekligen inte van vid amerikanska handbagage regler ;)
Där är det standard att halva kabinen har för stora bagage på alla tänkbara ledder.
 

Syversen

Medlem
Detta är dock väldigt "farligt" då man lär kunderna att det är OK att ha med sig för stora väskor bara planet inte är fullt. Ingen vet ju i förväg om planet är fullt eller inte och kan tänka mig diskussionen som uppstår nästa gång de flyger och blir nekade att ta det ombord.

Helt sant, poängen med mitt ursprungliga inlägg var primärt att följs reglerna så kan svaret i gaten bli nej, och att jag häromveckan stötte på en medarbetare på Landvetter som följde reglerna slaviskt och som bonus dessutom var duktigt otrevlig mot i princip alla hon hade kontakt med.
 

nili

Medlem
Min son har haft monterad skateboard som handbagare ett antal (> 30) gånger. Mest på SAS men även på Swiss, Lufthansa, South African, United, British Airways m.m. Har bara blivit nekad 1 gång och det var med South African på JNB. Då sa dom ok vid incheckningen men i security(!) fick han inte ta med den utan var tvungen att gå tillbaka och checka in den. I gaten har han aldrig blivit stoppad. Om det sedan spelat in att han och övriga medresenärer knappt haft något handbagage i övrigt vet jag inte.
 

henrik l

Medlem
Epilog: Mellan PMO-FCO gick de ihoptejpade skateboarden som in-checkat handbagage 4 Euro. Mellan FCO-CPH, fick dom checkas in som specialbagage, gratis.
 

flybob

Medlem
20190817_094347.jpg
Framför mig i boardingkön på Arlanda. Det gick fint.
 
Toppen