Skaffa AMEX Gold med Scandic Stamgäst "fånga dagen-erbjudande"

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Fribbs, 11 Oktober 2011.

1. TorbjornMieden

TorbjornMieden Medlem

Land:
    Sverige Sverige

vilka nya regler ?

2. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nya och nya... Jag menade nivån för burnoffvouchern. Jag ligger precis i intervallet 100-150k så jag förlorar på att de tog bort europavouchern. Det minskar ju värdet av kortet radikalt för mig. Dessutom flyger jag inte så mycket med SAS numera, väljer British Airways och oneworld när jag kan.

3. Men ligger du där så går väl det hyfsat snabbt att fixa till resterande kronor utan större kostnad. Man måste tänka kreativt.. Köper du tex en guldtacka på 100 eller tre på 50g vardera beroende på hur långt du har kvar till vouchern så är du ju hemma med halmen . Guldtackorna kan du ju sälja tillbaka dagen efter visserligen till ett något lägre pris men ca en tusenlapp eller högst två för att få vouchern kanske det kan vara värt.. En liten form av "mileage run" strax innan årsskiftet :cool: Någon som vet bättre tips?

2 personer gillar detta.
  4. kristianmedch

kristianmedch Medlem

Någon som vet hur konverteringskursen till EuroBonus ser ut? 10:1?

5. förstår inte vad du frågar efter. kan du förklara bättre?

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kommer inte ihåg exakt hur MR->EuroBonus kursen såg ut, men när jag tittade på det för ett tag sedan räknade snabbt ut att det var en mycket sämre affär än att få EuroBonus-poäng direkt.

7. kristianmedch

kristianmedch Medlem

Jag var inne på strategin att skaffa Amex goldcard bara för att kunna överföra de 60000 MR till EuroBonus och undrade då hur mycket EuroBonus-poäng det skulle bli. Läste i en annan tråd att man får ut ca 1/10, i detta fall alltså ca 6000 EuroBonus-poäng. Inte helt fel :)

Ist innebär det att man får 10 EuroBonus poäng/100kr man spenderar (AMEX gold och konverterar MR till EuroBonus), jämfört med 20p/100kr om man använder Amex EuroBonus direkt. Så yes du har helt rätt agehall, bättre att betala med AMEX EuroBonus.

8. Lindahl

Lindahl Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Smart idé. Undrar bara vilken guldhandlare som tar Amex? Frågade tavex och de gör det inte. Någon som vet?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!