Senaste nytt

Ska vi organisera BC.se grupp Mileage Run?

Stefan62

Medlem
Skulle det vara omöjligt att organisera något liknande för BC-medlemmar och ungefär i samma prisnivå?
Ett annorlunda sätt att flyga Göteborg-Stockholm

Vi träffas en tidig lördagsmorgon och kommer tillbaka på kvällen...

Om någon erfaren kan ta fram ett alternativ så är jag "på" direkt! (Det kan bli en form av BC-träff!)

Jag startade denna tråd för någon månad sedan - tråden delades sedan upp efter tänkta utrese-flygplatser, men sedan har inget hänt såvitt jag vet?

Finns det inget intressse?

Om inte så gör jag här ett "upprop" och önskar några intresserade som under 1-2 dagar vill göra en "Europa Runt"-resa - personligen allra roligast om det är över dagen, dvs utresa tidigt en lördagsmorgon och sedan åter på kvällen!

Precis som tidigare så behöver jag hjälp med routingen...
 

Mikael

Medlem
Jag är intresserad, men det beror helt på när, var och vad det kostar. Tror de flesta behöver ett konkret förslag (datum och routing) innan de kan ta ställning.
 
Jag är intresserad, men det beror helt på när, var och vad det kostar. Tror de flesta behöver ett konkret förslag (datum och routing) innan de kan ta ställning.

Vi kanske kan vänta in rean, se om det finns något i September och hitta något trevligt..
Min budget beror ju helt på vad poängintjäning och sånt landar på.
Åker med om det är One World eller Star Alliance, ej SkyTeam.

Det är väl mina krav. :)

Fast antar att de flesta bara vill flänga runt i Europa? :confused:
 

Stefan62

Medlem
Nytt försök att blåsa liv i denna tråd!

14-16 september - segment-/mileage-run - ca 6000 SEK och utresa från ARN.

Vem/vilka är intresserade?

För egen del skulle jag gärna klara av allt under den 15 september med utresa tidigt på morgonen, men jag är flexibel.
 

Stefan62

Medlem
Det närmaste jag kommit med ITA är 7560 SEK och då är rutten: ARN-VIE-ZRH-ARN i C-klass.

Kan någon hitta något bättre, med ytterligare ett stopp och till ca 6000 SEK?

Ett alternativ är:

ARN-VIE-ZRH-BCN-ZRH-VIE-ARN i C-klass för 8331 SEK. (6 C-klass-flighter)
 
Last edited:
Det närmaste jag kommit med ITA är 7560 SEK och då är rutten: ARN-VIE-ZRH-ARN i C-klass.

Kan någon hitta något bättre, med ytterligare ett stopp och till ca 6000 SEK?

Ett alternativ är:

ARN-VIE-ZRH-BCN-ZRH-VIE-ARN i C-klass för 8331 SEK. (6 C-klass-flighter)

Så typ 7000 poäng för 8300:- (?)

Det känns typ som ett skämt när man kunde åka NYC-CLT-FRA-DUB ToR i F & C och få nästan 20.000 till en kostnad av 6700:- :p
Ja, jag vet att det är från US men ändå, som jämförelse bara.

Varför måste det vara inom Europa?
 
Toppen