Senaste nytt

Ska vi organisera BC.se grupp Mileage Run?

Dr. Miles

Expert
Bestäm gärna en helg där det finns platstillgångar på bestämd routing och sedan blir det nog first till kvarn.
Annat sätt än så blir det för komplicerat och tidkrävande.
 

niksal

Medlem
Jag skulle bra kunna också tänka mig att hänga med på något dylikt. Helst förstås ex-HEL för min del. Sku förstås vara bäst med en gemensam destination, där de olika rutterna träffas (om inte annat så på någon mellanlandning i t.ex. en lounge?) Kanske vi borde splitta på tråden enligt alla olika "ex-XXX".
 

FF#1

Medlem
Låter himla trevligt. Är på men i såna fall främst för en *A eftersom jag behöver "öka takten" för att få till ett guld i år.
Antar att det blir tillräckligt många med rätt status så man kan komma in som Vän/Gäst i Loungerna.
 

GOTATH

Medlem
Låter jättekul med ett MR. Jag hänger gärna på! För min del spelar allians ingen roll. Vill gärna få status i OW och ST, men litw extra på EB sitter aldrig fel :)
 

KeXx

Medlem
vad med OW till Jersey en fredag ut, en söndag hem
Fredag ARN-LHR:
Fredag kväll: Kul i London
Lördag förmiddag LGW-JER
Lördag kväll: Kul på Jersey
Söndag eftermiddag hem JER-LGW samt LHR-ARN

Ca 5,500 och 4 x 40TP

Jag och sambon tog ju en tur till Jersey över påskhelgen och det var väldigt trevligt. Om man vill maxa lite TP så kan man ju åka LGW-JER och JER-LGW en extra runda både på lördagen och söndagen om man vill. Självklart kan man ha en kul kväll på ön ändå! Vet en massa smultronställen...

Om Hr. Senator är sugen på detta så är jag också på! Vi kan ju alltid fortsätta planeringen via PM om så önskas.
 

Dr. Miles

Expert
Jag antar att vi behöver att separera trådar innan det blir ohanterbar.
Typ så här?

  • Stockholm BC.se grupp Mileage Run (Star)
  • Stockholm BC.se grupp Mileage Run (oneworld)

  • Göteborg BC.se grupp Mileage Run (Star)
  • Göteborg BC.se grupp Mileage Run (oneworld)

  • Köpenhamn BC.se grupp Mileage Run (Star)
  • Köpenhamn BC.se grupp Mileage Run (oneworld)

  • Helsingfors BC.se grupp Mileage Run (Star)
  • Helsingfors BC.se grupp Mileage Run (oneworld)

Finns det intresse att göra MR med Skyteam flygbolag?
 

Kricka

Medlem
AHO, jag tror du har helt rätt i både att bestämma en viss helg för MR och att dela
upp trådarna i Ex-XXX. En MR i *A (med LX då jag behöver M&M miles) skulle vara
trevligt. Har funderingar på en MR med Royal Jordanian PAR-HKG (ditt tips) efter
sommaren för att behålla mitt BAEC Gold.
 

Jacob

Medlem
Ethiopian till Rom hade varit perfekt för detta ändamål men de plockar ju bort stoppet i Rom nu i juni.

Om vi relaterar till det jag gjorde Göteborg-Stockholm så är väl problemet att allt bokades i billigaste möjliga business class (bokningsklass Z) och tvivlar på att flygbolagen kommer släppa tillräckligt många platser till det priset.
 

Stefan62

Medlem
Ethiopian till Rom hade varit perfekt för detta ändamål men de plockar ju bort stoppet i Rom nu i juni.

Om vi relaterar till det jag gjorde Göteborg-Stockholm så är väl problemet att allt bokades i billigaste möjliga business class (bokningsklass Z) och tvivlar på att flygbolagen kommer släppa tillräckligt många platser till det priset.


Jag kan åka med kort varsel - men jag är dålig på att "knåpa" ihop en rutt....vilket verktyg kan man använda?

Den 6 juni funderar jag på att göra en egen MR, men vilken rutt i C-klass för ca 6000:-?
 
Last edited:
Toppen