Ska man boka av Thai flighterna nu och välja annat alternativ efter FAA downgrade?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Charlie D, 4 December 2015.

1. Napapijri

Napapijri Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Täcker Amex (Elite) reseförsäkring om Thai inte skulle få fortsätta flyga på Europa?

2. Impendill

Impendill Medlem

Kommer det något besked den 10/12 om huruvida Thai får lov att flyga till Europa ?

Någon som är insatt?
    Jag flyger FRA-Bkk 12/12 och är så klart nojig över om jag kommer iväg eller inte.

3. Ciely

Ciely Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kunde vara värre. Du kunde t ex redan varit ute i Asien och riskera att kanske inte komma hem. :)
    Men det löser sig nog om det skulle gå så illa, tänker jag. Jag är nämligen en av dem. :)

5. Har inside kontakter i flygsäkerhetsbranschen som säger att denne vet hur det blir men inte får berätta. Spännande :)

6. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag sitter med flera bokningar på Thai som egentligen skulle biljetterats för ett par veckor sedan men resebyrån har meddelat "vi skickar påminnelse när det är dags". Kan det vara medveten taktik för att invänta beskedet och därmed slippa boka om oss eftersom vi inte har utskrivna biljetter?

7. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sa han det på telefon eller face to face? Kunde du i så fall se några ryckningar i ena ögonvrån eller något?

8. Facebook messenger

Per N gillar detta.
  9. Miljon3

Miljon3 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Thai har bara Boeing och Airbus plan. I värsta fall så får de flytta underhållet till ett klass I land.

10. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Slutar aldrig förvåna mej hur man använder Facebook. Eftersom jag har jobbat i branchen är jag ganska förvånad över omdömet hos någon som påstår sig vara insatt, att diskutera sådana frågor på Facebook. Skulle bli ganska förvånad om det var någon anställd på Transportstyrelsen som la ut något sådant på Facebook. Men det finns ju en del lösmynta konsulter också i branchen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!