Senaste nytt

Ska man börja göra sig av med sina EuroBonus poäng?

Stefan62

Medlem
SAS kommer inte att försvinna, möjligen bli mindre pga att något annat bolag köper upp SAS - men ett hett tips är att staten kommer att stödja SAS.

Om SAS höjer service-nivån - inför förtäring i alla klasser så tror jag att man ökar överlevnadschanserna...
 

MrB

Medlem
Huu, jag som börjar närma mig ½ miljon EB poäng, kanske dags att bjuda alla BC'are på kaffe och muffins. :)

Drog lite på smilbanden när jag läste detta, och fånig som jag är kunde jag inte låta bli att räkna lite... En stackars muffins kostar 900 poäng (både med och utan kaffe) och det är just nu 2123 medlemmar på BC, alltså ca 1,9 miljoner poäng totalt. Om vi tar dina "nästan en halv miljon" och mina "lite mer än en halv miljon" poäng räcker det ungefär halvvägs.

Men sen gäller det förstås också att få upp alla medlemmarna i luften så att vi kan lägga vantarna på muffinsen ur vagnen. Den billigaste round-trip awarden ligger väl på 10k poäng, vilket innebär att det helt plötsligt krävs ca 23 miljoner poäng för hela "kalaset".

Om vi använder våra poäng och köper de 22 miljoner poäng som saknas kostar det €625.000, eller ca 5,6 MSEK. Om vi delar lika och betalar med SAS/AMEX-kortet får vi 560k extrapoäng vardera, alltså hyfsat nära vad vi gjorde av med från början. Vilken deal!
 

Sakoz

Medlem
Drog lite på smilbanden när jag läste detta, och fånig som jag är kunde jag inte låta bli att räkna lite... En stackars muffins kostar 900 poäng (både med och utan kaffe) och det är just nu 2123 medlemmar på BC, alltså ca 1,9 miljoner poäng totalt. Om vi tar dina "nästan en halv miljon" och mina "lite mer än en halv miljon" poäng räcker det ungefär halvvägs.

Men sen gäller det förstås också att få upp alla medlemmarna i luften så att vi kan lägga vantarna på muffinsen ur vagnen. Den billigaste round-trip awarden ligger väl på 10k poäng, vilket innebär att det helt plötsligt krävs ca 23 miljoner poäng för hela "kalaset".

Om vi använder våra poäng och köper de 22 miljoner poäng som saknas kostar det €625.000, eller ca 5,6 MSEK. Om vi delar lika och betalar med SAS/AMEX-kortet får vi 560k extrapoäng vardera, alltså hyfsat nära vad vi gjorde av med från början. Vilken deal!

Haha! Jag började räkna lite på det själv men orkade inte ta fram antal medlemmar och muffins kostnaden, var påväg till sängen. Tack för hjälpen, snyggt jobbat. Vilken deal! :D Men borde vi inte få lite rabatt vid så stor kvantitet?. :D :D
 

MrB

Medlem
Jo, lite rabatt borde vi väl kunna få. Men det avspeglar sig förstås i SAS/AMEX-intjäningen...

Det är nog värre att hitta ett plan som mäktar med 2123 muffinskäkande BC:are :rolleyes:
 

Palazzi

Medlem
Om ni siktar in er på BC:are med minst 1 inlägg sjunker antalet till 630 personer.... Så nu är det bara att bjuda på muffins!;)
 
Toppen