Senaste nytt

Ska jag köpa Priority Pass och vad får jag för pengarna?

Delayed

Medlem
Ger PP tillgång till fler/bättre lounger än Diners? 399 Euro per år verkar i mina ögon tokdyrt. Inte ens genomsnittsmedlemmen här klarar väl av att dricka så mycket skumpa att det lönar sig...;)
 

agehall

Medlem
De är kanske bättre än att hänga med alla andra ute i vanliga vänthallen? Sen äter och dricker man oftast nått ändå. Jag tycker det känns himla lyxigt... Men det är ju för att jag är van att åka ekonomi och hänga med andra.

Klart tveksamt imho. PP lounger är ofta riktigt sunkiga (även om det finns undantag). Om man inte använder PP mycket, så blir det även rätt dyrt per besök och det är svårt att få någon som helst valuta för pengarna. Det finns många fik på Arlanda som jag hellre sätter mig på än att gå till Menzies-loungen brevid SAS-loungen...

Ger PP tillgång till fler/bättre lounger än Diners? 399 Euro per år verkar i mina ögon tokdyrt.

Det brukar väl vara ungefär samma lounger, dvs tredjepartlounger som lever på att sälja access till enstaka kunder samt flygbolag som inte vill driva en egen lounge på flygplatsen. Jag tycker nog att €399 är rätt dyrt för det man får.
 

FF#1

Medlem
399 är som sagt jätte dyrt, om man däremot får det på köpet med ett kreditkort för 500-1000 kr så är det en bra affär om man har nytta av det. Har ett som jag får via handelsbanken, använder det ca 10 ggr per år.
Även om det inte är de bästa loungerna med några undantag så känns det vettigt. Speciellt när besöken är gratis så går det ju bra att bara slinka in även om man bara kan vara där ett kortare tag jämfört med om man måste betala sig in varje gång.
 

ACervin

Medlem
Att betala för PP eller lounge access för flera hundralappar tycker jag är ytterst tveksamt. Dåligt uppvärmd plockmat och billig sprit, knappast någon skumpa i de loungerna. Skulle vara för duschmöjligheterna kanske. Bättre att välja en av de bättre restaurangerna på flygplatsen. Blir sannolikt inte dyrare och internet finns ju oftast numera också.
 

pep

Medlem
PP er for dyrt i forhold til det man får,..Jeg har det billigste Diners og kan betale de ca. 20 USD (95 DKK) det koster at indtræde, hvis jeg ikke har alternativ (gratis) adgang via status-FFP kort. Og som ACervin og andre påpeger, er det måske et frisk pust at prøve "den virkelige" lufthavn og ikke altid at være fanget i lounger som man måske egentlig ikke bryder sig om, men føler sig tvunget til at sidde i for at "udnytte det fuldt ud". Jeg har opdaget er jeg ofte ikke får lufthavnsoplevelserne med, fordi jeg sidder i en middelmådig lounge uden udsigt og uden liv...
 

Rosie

Medlem
Bra åsikter! Jag börjar nog med Handelsbanken så får jag se. Eller så får jag helt enkelt hosta upp mer pengar på att åka i Businessclass istället.
 

RonnieK

Medlem
Jag fick erbjudande från Amex i brevlådan idag. Första året gratis för Amex Gold och då ingår Priority Pass med 4 besök/år. Ett extrakort ingår också och denna får 2 besök/år.
 

Pho

Medlem
Att det många gånger inte är de bästa loungerna man får via PP stämmer, men det finns också många undantag. Jag som utgår ifrån Göteborg tycker faktiskt att Menzies många gånger är bättre/trevligare än SAS. Även i Asien är det ibland bra lounger.

Sedan kan man väl alltid fundera på vad som är värt pengar... Här finns ju många på detta forum som inte tvekar att göra mildrade runs för att bli EB Diamond och det jag vet inte om det är så mycket bättre spenderade kronor än ett PP via tex. Handelsbanken.
 
Toppen