Senaste nytt

Ska jag köpa Priority Pass och vad får jag för pengarna?

Najk

Medlem
Skulle kosta 399 euro för priority pass (finns olika nivåer..).

Att köpa ett Priority Pass är en dålig affär, det ingår tex. om du skaffar ett Eurocard Platinum för 1500kr/år.

Jag har skaffat mig ett kreditkort på GE för att det verkade smidigt... Men det kanske hade varit bättre med ett annat kort. Skulle ha frågat om hjälp tidigare!

Det gör inget att ha flera kort, det är snarare en fördel :)
 

johhenrik

Medlem
Då känner jag mig väldigt korkad, för jag visste inte det fanns en. Trodde LH körde samma lounge som resten av *A där.
 

gusten

Medlem
Jag kan rekommendera Handelsbanken Platinum. Då ingår Priority Pass, samt ett av marknadens absolut bästa reseförsäkringspaket. Att köpa PP separat är nog inte värt utgiften.
 

agehall

Medlem
Generellt sett är loungerna man kommer åt med Priority Pass inte mycket att hänga i julgranen. Jag är själv tveksam om det är värt att betala en enda krona för ett PP.
 

Rosie

Medlem
Generellt sett är loungerna man kommer åt med Priority Pass inte mycket att hänga i julgranen. Jag är själv tveksam om det är värt att betala en enda krona för ett PP.
De är kanske bättre än att hänga med alla andra ute i vanliga vänthallen? Sen äter och dricker man oftast nått ändå. Jag tycker det känns himla lyxigt... Men det är ju för att jag är van att åka ekonomi och hänga med andra.

Jag kommer iaf inte upp i guldkort, inte med mitt nuvarande jobb, och då får man kanske hålla tillgodo med PP. Om jag nu kan bestämma mig för hur jag gör. Har Handelsbanken idag... Så är nog inte svårt att uppgradera kortet.
 

rvarttinen

Medlem
Generellt sett är loungerna man kommer åt med Priority Pass inte mycket att hänga i julgranen. Jag är själv tveksam om det är värt att betala en enda krona för ett PP.

För det mesta tredjeparts lounger, håller med; de är tråkiga. Dock, en del lounger på mindre flygplatser i södra Europa har visat sig rätt trevliga och välförsedda, t.ex. Lyon och Nice. Använde PP i Aten till Melina Merkouri lounge, bra lounge då ... betala för PP enskilt, nja, det skulle jag inte göra. Ingår i AMEX paketet.
 
Toppen