Senaste nytt

SK997 vänder tillbaka..

airborn

Medlem
Sk997 sjönk kraftigt från 32000 till 8000ft över Gotland och är nu på väg tillbaka till CPH

Någon som vet mer?
 

Attachments

  • Screenshot_20181027-202242_Flightradar24.jpg
    Screenshot_20181027-202242_Flightradar24.jpg
    69,3 KB · Visningar: 308

JAW

Medlem
Hälsningar från 4F ombord ...
Över Gotland meddelade piloten Emergency Descent och planet dök snabbt ... lufttrycket sjönk och viss oro ombord.
Efter ungefär 30 sekunder meddelade piloten att en ”liten lucka” öppnat sig och därför sjönk trycket.
Ingen fara med planet men retur på låg höjd till CPH.
Efter landningen med ganska mycket bränsle och tungt plan, inspekterades bromsarna pga risk för överhettning. Blev bogsering in till gaten.
Allt bra hanterat av pilot o crew!
Tekniker fixade planet men besättningen kunde inte flyga pga arbetstidsregler så enda problemet nu att vi fortfarande är kvar i CPH ...
Blir nytt försök till Shanghai i em, ombokad till LH.
 

Brandten

Medlem
Hälsningar från 4F ombord ...
Över Gotland meddelade piloten Emergency Descent och planet dök snabbt ... lufttrycket sjönk och viss oro ombord.
Efter ungefär 30 sekunder meddelade piloten att en ”liten lucka” öppnat sig och därför sjönk trycket.
Ingen fara med planet men retur på låg höjd till CPH.
Efter landningen med ganska mycket bränsle och tungt plan, inspekterades bromsarna pga risk för överhettning. Blev bogsering in till gaten.
Allt bra hanterat av pilot o crew!
Tekniker fixade planet men besättningen kunde inte flyga pga arbetstidsregler så enda problemet nu att vi fortfarande är kvar i CPH ...
Blir nytt försök till Shanghai i em, ombokad till LH.
Kul med "liverapport". Åkte maskerna ner?

Vad blir det för ersättningsflyg och plats för din del?

Varför bokade SAS inte om till dagens 997 om du ändå är kvar i CPH?

Varför bokar SAS inte om till annat SK-flyg till Asien och DÄRIFRÅN flyg till PVG?
 

JAW

Medlem
Inga syrgasmasker till oss, däremot hördes det att piloten andades genom sin mask ...
SK997 idag var redan full/över? bokad så Diamond status hjälpte inte ...
Jag gick igenom med SAS ”alla” flygkombinationer till Shanghai men LH blev bäst. Intressant att jag fann några kombinationer som SAS inte såg i sitt system ...
 
Toppen