Senaste nytt

SK995/996 Köpenhamn-Peking-Köpenhamn Fullbokat?

Axelzon

Medlem
Satt och sökte resa ut till Asien via PEK med SK. Men den routen är full bokad i hela september, och det ser inte mycket bättre ut i Oktober. Vad an denna ökning av passagerare på routen (även om det alltid varit mycket).

Kan det bli så att SK sätter in fler maskiner på sträckan? Åter introducerar en saknad ARN-PEK-ARN?

Det är ju ett halvår kvar till CPH-PVG-CPH startar....

/Axelzon
 

David

Medlem
Satt redan i juni och skulle boka en återresa PEK-CPH-GOT och det var flera dagar runt den 26:e november som redan då var fullbokade så jag får åka den 28:e istället. Galet.
 

Mikael

Medlem
Jag visste inte att de flugit till Asien från Stockholm (förutom Bangkok). När flög de den? Vet du om de haft fler Asien-linjer från Stockholm (de senaste 20 åren)?

ARN-PEK flögs (om jag inte minns helt fel) 2008-2009. Den drogs in tillsammans med ett par andra interkontinentala SAS-linjer pga finanskrisen. Då sade de att den skulle komma igång igen, men det gjorde den aldrig. Jag har läst nånstans att det var samma plan som flög ARN-PEK och ARN-BKK, och att PEK gick bra men inte BKK och därför funkade det inte :-(

Känner inte till andra Asien-linjer från ARN.
 

Dr. Miles

Expert
Jag åkte med Peking-Stockholm/ARN med SAS (SK994) i 2007.
Det var min sista Oslo-Peking mistake fare biljetten. :cool:

Jag åkte första sträckan Oslo/Torp-Köpenhamn i juli 2006, på så sätt förlängde jag biljettens gilltighetstid nästan ett år till.
Sedan SAS ställt in Peking-Köpenhamn flighten som jag var bokad, så blev jag ombokad Peking-Stockholm-Köpenhamn-Oslo.

Jag använde inte Stockholm-Köpenhamn-Oslo delen senare för jag inte hade någon behov. ;)
 

HansO

Medlem
Att ARN-BKK inte gick bra är nog en skröna ? Vad jag hörde så var den ofta fullbokad och man fick flytta över pax till Thai kärran.
De gånger jag flög sträckan var det alltid fullbokat. Det handlar nog om SAS vilja var man skall flyga ifrån. Det borde finnas underlag eftersom Thai sedan den tiden ökat med Oslo samt flyger direkt Puket i vinter från CPH
 
Toppen