Senaste nytt

SK964 Hong Kong - Arlanda 6 juni inställd

BCSkier

Medlem
Det fanns platser på LH797 ikväll, så ringde Tallin för att kolla om det funkade. Nu var det inget prat om Plusgrade:D

Vi fick biljetter i Premium Economy (E) HKG-FRA, och business LH800 FRA-ARN (J) :cool:

Hur är det med ersättning enligt EU direktiv om man blir ombokad och kommer hem tidigare, är det 300 euro som gäller för oss?
 

palmen

Moderator
Det fanns platser på LH797 ikväll, så ringde Tallin för att kolla om det funkade. Nu var det inget prat om Plusgrade:D

Vi fick biljetter i Premium Economy (E) HKG-FRA, och business LH800 FRA-ARN (J) :cool:

Hur är det med ersättning enligt EU direktiv om man blir ombokad och kommer hem tidigare, är det 300 euro som gäller för oss?
Ta gärna frågan om ersättning i 261/2004 tråden, tror du får bättre hjälp där. Jag vet inte svaret men tror man har rätt till ersättning även när man bokas om och kommer hem tidigare. I den tråden finns det sammanfattning och länkar som du kan läsa om vad som gäller. (borde finnas i första posten om jag kommer ihåg rätt)
 

Styf747

Medlem
Ja du verkar ju ha bättre flyt. Jag har troligen också bokats om till LH797 ikväll, men inte fått några nya biljetter än så det känns lite osäkert... Enligt bokningsreferensen flyger jag ikväll men enligt Lufthansa är biljettnummret fortfarande för flighten imorgon...
Blandat intryck av sas support är en ingen överdrift efter mina kontakter med dem nu...
 

BCSkier

Medlem
Aj aj, trist att höra! Kanske EBG hjälpte oss lite. Men jag var inte helt nöjd i natt heller..

Åker du ut till flygplatsen ikväll trots det osäkra läget? Vi gästar in dig i lounge om du vill.
 

BCSkier

Medlem
Glädjen varar tydligen inte länge, något fel med biljetteringen, åkte ner i economy:mad:
Checkin föreslog att jag skulle ringa SAS, men lite sent när man står längst fram...
 
Toppen