Senaste nytt

SK945 till Chicago rejält försenad. Rättigheter?

SK945 var på startbanan igår men avbröt sin take-off. Något fel med en av motorerna enligt insiderinfo från en kompis som jobbar på Arlanda. De flesta passagerarna kunde igår bokas om via CPH. Det blir direkt rörigt då en A330 är i Zürich på facelift.
 

Chablis

Medlem
Får nu veta att den är inställd, men oroande om det är ett mer långvarigt problem än ett tekniskt fel som uppkom i morse.....
 

Agö

Medlem
Klockrent fall för ersättning i vart fall.

Trist bara att ni nog får svårt att komma med avgångar mot USA. Lycka till.
 

joa

Medlem
Ombokade nu. Klass B. Är det vanlig Economy?
Lufthansa till Frankfurt och sedan United (kanske är Lufthansaflight, UA0927?) vidare till San Fransisco och sen till San Diego. Framme 22.40 på kvällen. Ett dygn och några timmar försenade.
 

agehall

Medlem
B på SAS är economy extra, men flyger du med andra bolag blir det economy vad jag vet.

I övrigt är detta ett klockrent fall för EU261/2004. Det är även där du borde ha börjat läsa för att se dina rättigheter och kunna hävda rätt saker gentemot SAS. Wikipedia har en riktigt bra sammanställning av hur det funkar. Så nästa gång det händer - läs på där direkt och gå sedan på flygbolaget för att bli ombokad.
 

joa

Medlem
Tack och tack för tipset.
Just nu känns det skönt att i alla fall ha något bokat imorgon.
1.20h på SFO för planbyte och immigration och byte av terminal. Kan det verkligen funka det?

Kompensation från SAS...Måste man anmäla eller är de så schyssta att de löser sånt? Det gör ju tom Vattenfall .
Blir i bästa fall 27 timmars försening.
 

Chablis

Medlem
Personalen jag pratade med sa att man anmäler på sas.se
Första gången det inträffar för mig, har väl haft tur tidigare. Nu hoppas jag på ny resa i morgon, men då via CPH.
 

AABack2ARN

Medlem
1.20h min på SFO är troligen ganska tufft. Men här kan det vara en fördel med att du reser med barn OCH har kort anslutning. Personalen i immigrationsområdet brukar kunna trixa fram denna grupp av resenärer ganska så långt fram i köerna. Har själv aldrig passerat immigration i SFO så jag vet inte hur upplägget är just där, men jag antar att ni eventuellt behöver byta terminal. Baggaget behöver ni under alla omständigheter ta genom tullen själva.
 
Toppen