Senaste nytt

SK1415 ARN-CHP #INTERNETFAIL

Alf

Medlem
Tack för en trevlig lite annorlunda reseberättelse och välkommen tillbaka efter uppehållet. Har saknat dina kommentarer under en tid eftersom det onekligen kommit upp frågor som du normalt inte kan låta bli att kommentera. Att du skulle blivit utslängd från forumet som någon spekulerat i har jag aldrig trott skulle kunna hända. Du har väl immunitet efter alla dessa år.
 

graphics

Medlem
Den andra saken som driver mig till vansinne är det där förbannade trepunktsbältet. Kan någon förklara tanken bakom det i ett flygplan? Enligt min mening är det farligare med ett sådant än ett traditionellt bälte då trepunktsbältet hindrar en från att inta en vettig brace position (vad heter det på svenska?). Om planet skulle krascha är ju chansen att man överlever liten, men det känns inte som att den ökar om man sitter upprätt och ens huvud kan flyga runt hursomhelst - det finns en anledning till att moderna bilar har airbag vilket jag inte har sett i SAS stolar. Någon kanske kan förklara förnämligheten med dessa bälten, men jag ser den inte spontant iallafall.

Är myndighetskrav för dessa stolar. Har något med avståndet till stolen framför att göra. Om så önskas kan jag kolla upp det ordentligt i afton.
 
Jag ska väl börja med att påpeka att alla eventuella rykten om min frånvaro troligen är helt felaktiga. Jag har dock inte undersökt exakt vilka teorier som förekommit eftersom detta inlägg är det första jag gör på en dryg månad och jag har inte ens läst forumet under den tiden
Har du varit utan internet en längre tid nu igen?
 
Toppen