Senaste nytt

Skövde - bar, restaurang eller kafé nära Skövde C?

henrik l

Medlem
Som sagt var, är man off-line några timmar missar man allt. Synd att jag är på Sicilien, annars kunde det ju ha blivit en informell BC-träff i Skövde, men vi ses ju i HK om några veckor. Av tipsen att döma så verkar ju det mesta ha täckts in och som det sades, går man Hertig Johans gata upp från stationen till torget, så finns det ju en hel del att välja på på höger sida. Skam till sägandes är jag inte ute och äter så mycket i Skövde. Blir så när man jobbar 9 mil bort och har 50+ nätter utomlands:oops:
 

henrik l

Medlem
Jag är från Skara, skövde är stan som gud glömde :) men pims brukar vara ett säkert kort om de har öppet.

@sembl, jag misstänker att du är ngt yngre än mig, frågan är om världen är så liten att jag hade dig som elev när jag vickade på Tegla och Djäkne mellan 83-89?

Dessutom är ju relationen mellan Skara och Skövde något ansträngd. När jag jobbade på Högskolan i Skövde brukade jag skämta för studenterna att man flyttar inte bara sådär över berget, som Varnhemsbo tog jag vägen över Umeå och Malmö, innan jag hamnade i Skövde. Men till Skövdes försvar måste jag säga att om man gillar att åka skidor på längden, eller springa i skogen och inte vill bo norrut, så är Skövde ett utmärkt alternativ. Sedan tar man ju sig snabbt iväg med snabbtåget:D

Och apropå det här med städers utveckling, det är inte världens drag i Skara centrum numera om man råkar vara där vid lunchtid. Canton finns kvar med samma personal sedan 1975, men det var mera folk där när vi käkade lunch där på tidigt 80-tal när alternativen på Katedral inte var det bästa
 
Last edited:

Ozz

Medlem
Jag misstänker att du är ngt yngre än mig, frågan är om världen är så lite att jag hade dig som elev när jag vickade på Tegla och Djäkne mellan 83-89?

Dessutom är ju relationen mellan Skara och Skövde något ansträngd. När jag jobbade på Högskolan i Skövde brukade jag skämta för studenterna att man flyttar inte bara sådär över berget, som Varnhemsbo tog jag vägen över Umeå och Malmö, innan jag hamnade i Skövde. Men till Skövdes försvar måste jag säga att om man gillar att åka skidor på längden, eller springa i skogen och inte vill bo norrut, så är Skövde ett utmärkt alternativ. Sedan tar man ju sig snabbt iväg med snabbtåget:D
Då var "det nära" att du vickade för mig, jag gick ur nian 1981, däremot kan du haft min lillebror som gick ut från Tegla 1983 :)
Du kan också ha jobbat ihop med min mamma "Maggan" som tyvärr dog 1999, hon jobbade i uppehållsrummet på Tegla/Djäkne vartannat år.
 

demgard

Medlem
Gjorde 10mån i Skövde men det var typ 15 år sedan...
Då var det Bogrens Salonger som gällde, men det var mer nattklubb än café :)

Oh yes. På den tiden (ingen aning om det är så fortfarande?) då onsdagar var en större utekväll än lördagar. Och varje vecka slutade det med slagsmål mellan T2 och P4 på dansgolvet.. :confused:
 

Palazzi

Medlem
Passerade Skövde nyss, i Blå Tågets Restaurangvagn. Närmre stationen kommer man inte ;)

Det smakade mycket gott idag kan tilläggas. Fantastisk kålpudding
 
  • Gilla
Reactions: olo
Toppen