Senaste nytt

Sju timmars transfer i Singapore - vad hinner man med?

Nu är jag tillbaks efter att tagit touren. Vi skulle åka iväg 19.30 och fick då samlas 18.10 för att hinna ut ur flygplatsen. Man gör 2 stop. Ett vid centrum där man kan ta kort på det kände hotellet med en båt på tre torn och en där det är en ljusshow på ”supertrees” i hanging gardens. Totalt var de ett ok sätt att ta ihjäl 4h... skulle dock ha tagit kortbrallor.
 

Fredrik

Medlem
Fråga 1: Jag har aldrig besökt Singapore, men har en layover nästa år på 23 timmar. Landar kl 18 på Changi. Har tänkt göra stan med lite käk, rooftopbar och allmänt känna in stämningen på kvällen. Dagen efter är tanken att gå upp ganska tidigt, käka frukost ute och sen göra de klassiska turistmåstena med Marina Bay, Merlion, Bugis Street osv. Ni som besökt Singapore, var rekommenderar ni mig (med tanke på ovan skrivet) att bo? Rent, fräscht på bra läge men ingen lyx önskas.

Fråga 2: Om vi önskar en timme i loungen och flyget lyfter kl 17 från Changi, vilken tid är lämpligt att lämna stan?

Fråga 1: Jag skulle bo runt Clarke Quay eller Bugis. Jag har bott på Ibis Bencoolen nära Bugis vilket jag tyckte var bra för att vara Ibis. Jag har även bott på Holiday Inn Express nära Clarke Quay som är rätt nytt och fräscht. Små rum dock. Har en liten pool på taket med lite plats att se på utsikten.

Fråga 2: Tar max en timme till Changi även med tunnelbana så om ni lämnar hotellet runt 13 så skulle jag känna mig komfortabel.
 

Hafermann

Medlem
Fråga 1: Jag skulle bo runt Clarke Quay eller Bugis. Jag har bott på Ibis Bencoolen nära Bugis vilket jag tyckte var bra för att vara Ibis. Jag har även bott på Holiday Inn Express nära Clarke Quay som är rätt nytt och fräscht. Små rum dock. Har en liten pool på taket med lite plats att se på utsikten.

Fråga 2: Tar max en timme till Changi även med tunnelbana så om ni lämnar hotellet runt 13 så skulle jag känna mig komfortabel.
Tack och bock
 

ucce

Medlem
Har en liknande situation fast med 15h i Singapore, fru och spädbarn. Landar vid 17 och nästa plan 9 morgonen efter. Crown kostar 2tkr per natt och för det känns det ju som att man kan få roligare inne i stan, även om det blir lite av ett projekt då.Två frågor:

1. Har nån tips på ett hotell på rätt sida om stan där det är trevligt att hänga en kväll? Gärna med en bra restaurang
2. Om vi blir kvar på Changi, får vi komma in i loungerna även kvällen då vi landar, när nästa plan går dagen efter? Vi både ankommer och åker med SQ i C på genomgående biljett
 

Dr. Miles

Expert
Har en liknande situation fast med 15h i Singapore, fru och spädbarn. Landar vid 17 och nästa plan 9 morgonen efter. Crown kostar 2tkr per natt och för det känns det ju som att man kan få roligare inne i stan, även om det blir lite av ett projekt då.Två frågor:

1. Har nån tips på ett hotell på rätt sida om stan där det är trevligt att hänga en kväll? Gärna med en bra restaurang
2. Om vi blir kvar på Changi, får vi komma in i loungerna även kvällen då vi landar, när nästa plan går dagen efter? Vi både ankommer och åker med SQ i C på genomgående biljett
Några tips finns i tidigare trådar om liknande ämne.

Singapore layover | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
En halv dag i Singapore | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen