Senaste nytt

Sju timmars transfer i Singapore - vad hinner man med?

Jag åker hem om 2 dagar och ska ta touren till stan. Kan skriva om det är något. Jag åker hem från Bali så det är bra tider för mig. Landar 16.00 och ska vidare vid midnatt.
 

Myllys35

Medlem
Jag åker hem om 2 dagar och ska ta touren till stan. Kan skriva om det är något. Jag åker hem från Bali så det är bra tider för mig. Landar 16.00 och ska vidare vid midnatt.

Är det något som SQ arrangerar? Jag har en kommande resa med stopp ungefär över samma tid och det vore trist att bara hänga på flygplatsen. Tänker att man iaf borde hinna in för lite mat och dryck.
 

toer00

Medlem
Vid den tiden på dygnet (svensk tid) är man väl inte allt för kaxig, särskilt inte om man somnade på planet normal svensk tid. Jag bodde på transit hotellet i T3 för några veckor sedan. Det var som nämnts max 3-stjärnigt men ett fullt fungerande rum för några timmars sömn. Man har inte så mycket nytta av ett fint hotell om det bara ska användas under några timmar så jag tyckte det var helt ok.

Bara det är rent och snyggt med sköna sängar så...
 

Hafermann

Medlem
Fråga 1: Jag har aldrig besökt Singapore, men har en layover nästa år på 23 timmar. Landar kl 18 på Changi. Har tänkt göra stan med lite käk, rooftopbar och allmänt känna in stämningen på kvällen. Dagen efter är tanken att gå upp ganska tidigt, käka frukost ute och sen göra de klassiska turistmåstena med Marina Bay, Merlion, Bugis Street osv. Ni som besökt Singapore, var rekommenderar ni mig (med tanke på ovan skrivet) att bo? Rent, fräscht på bra läge men ingen lyx önskas.

Fråga 2: Om vi önskar en timme i loungen och flyget lyfter kl 17 från Changi, vilken tid är lämpligt att lämna stan?
 
Jag provade det billigaste möjliga. En ensamsäng utan fönster, utan egen dusch. Var rent och fräscht och rekommenderas varmt. Frukost och dusch skedde i loungen.
Minns inte exakt, men tror jag sov i T1, lounge i T3 (The private room), och avgång T2. De är bara olika korridorer. Känns mer som avståndet mellan de olika armarna på Arlanda T5. Immigration och taxi till stan är också smidigt, snabbt och billigt.
 
Toppen