Senaste nytt

Sju timmar på Newark. Hinner jag in till Manhattan?

rob74

Medlem
Jag och sambon var i New York ca 14 dagar för ett par år sedan.
Fördelen med det var att vi kunde både ha semester och se oss omkring utan att behöva "jobba" oss fram i ilfart mellan det vi ville se och göra. Sedan underlättade det ju en del att vi hade en lägenhet till låns...
Men som sagt så beror det ju på vilken miljö man trivs i...
 

Jonas C

Medlem
Tack så mycket för tipsen! Hade jag besökt Tokyo, Hong Kong eller Singapore så skulle 9 dagar bli allt för långtråkigt, men jag antar att New York skiljer sig ganska mycket från dessa städer. Har kikat lite på andra reseforum och de flesta tycktes säga samma sak, men då de flesta BC:are har ett annat attention span än backpackern/sällanresenären så känns det tryggt att alltid dubbelkolla här innan man tar några beslut.
 

Magino

Medlem
Om du inte besökt Washington DC innan tycker jag du ska göra en avstickare dit. billigaste sättet är Greyhounds express buss ner. Är man ute i god tid går det att hitta biljetter för under $10 per väg. 4,5 timmar tar resan ungefär och internet brukar fungera helt okej.
 

agehall

Medlem
9 dagar kan bli för lång tid varsomhelst - det beror på vad man är intresserad av. Själv skulle jag nog inte välja att vara 9 dagar på manhattan, men det är mest för att jag gjort det ett antal gånger nu. Då räcker det med ett par dagar för min del.

Men har man inte gjort det så är det nästan kort med bara 9 dagar. Finns hur mycket som helst att göra i NYC.
 

ErikC

Medlem
Håller med Om Washington, väl värt ett besök, 3,5 timme med Amtrak från Penn Station. Kolla in vita huset, national mall, Air and Space Museum, Arlington, Pentagon, och beställ en Reuben sandwich på Old Ebbit Grill, Världsklass
 

Jonas C

Medlem
Om du inte besökt Washington DC innan tycker jag du ska göra en avstickare dit. billigaste sättet är Greyhounds express buss ner. Är man ute i god tid går det att hitta biljetter för under $10 per väg. 4,5 timmar tar resan ungefär och internet brukar fungera helt okej.

Tack för tipset! Funderar lite på att ta en avstickare till Washington DC. Antar att man hinner se huvudattraktionerna under en dag, ifall man tar bussen tidigt på morgonen och flyger hem sent på kvällen?
 

jumbooze

Medlem
Tack för tipset! Funderar lite på att ta en avstickare till Washington DC. Antar att man hinner se huvudattraktionerna under en dag, ifall man tar bussen tidigt på morgonen och flyger hem sent på kvällen?

Ta en segwaytur så hinner du med många sevärdheter på kort tid, se mer på washingtontråden
 

Magino

Medlem
Tack för tipset! Funderar lite på att ta en avstickare till Washington DC. Antar att man hinner se huvudattraktionerna under en dag, ifall man tar bussen tidigt på morgonen och flyger hem sent på kvällen?

De absoluta måstena klarar man av på 3-4h, allt är samlat nere Naional Mall. Vill du besöka några museum får du räkna med lite mer tid. Sätt gärna av lite tid för Georgetown också. Tycker utelivet är väldigt trevlig i DC och Georgetown, men intresserar inte det borde du hinna med en hel del på en hel dag. Vill du göra en rundtur i Pentagon måste detta förbokas och tror att man som Svensk går genom Svenska Ambassaden för att få en tid.
 

Zniper

Medlem
Har precis blivit ombokad via Newark pga strejken och har 6h innan nästa flyg. Gäller det fortf att ta airtrain och sen tåg till Penn och turista däromkring för att ca 3.5h innan flighten bege sig tillbaka till flygplatsen?
 

anjak

Medlem
Har precis blivit ombokad via Newark pga strejken och har 6h innan nästa flyg. Gäller det fortf att ta airtrain och sen tåg till Penn och turista däromkring för att ca 3.5h innan flighten bege sig tillbaka till flygplatsen?
Efter att ha fastnat i trafik ner i Lincoln tunneln allt för många gånger väljer jag numera alltid tåget in till Penn.
 
Toppen