Senaste nytt

SJ ställer in tågtrafik över Öresundsbron

Hachans

Medlem
Jag måste säga jag blev förvånad sist jag var tvungen att genomlida första klass på Öresundstågen till Göteborg. Man fick kaffe från en serveringsvagn utan kostnad. Det var som sjutton. Hon som körde pratade dessutom skånska, kändes precis som att vara hemma.
 

olo

Medlem
I min kritik mot operatören vill jag även lägga till: Fungerade dörrar! Hur svårt kan det vara? Framförallt när de bör kör med hälften så många tåg, borde det finnas tåg med hela dörrar att köra med..?

Tur jag fö inte köpt första klass på dagens resa, för denna gång var dörrarna längst fram var trasiga.
genomlida första klass på Öresundstågen till Göteborg
Pendeltåg hela vägen till Göteborg..? Brrr...
 

Agö

Medlem
I min kritik mot operatören vill jag även lägga till: Fungerade dörrar! Hur svårt kan det vara? Framförallt när de bör kör med hälften så många tåg, borde det finnas tåg med hela dörrar att köra med..?

Tur jag fö inte köpt första klass på dagens resa, för denna gång var dörrarna längst fram var trasiga.

Pendeltåg hela vägen till Göteborg..? Brrr...
Man kan räkna med i snitt en-två avstängda dörrpar per set. Därtill är i regel en toalett avstängd och det är mkt vanligt förekommande att kupédörrarna till First inte går att stänga. För det betalar man 1900 DKK/månad. Pang på't.
 

olo

Medlem
Man kan räkna med i snitt en-två avstängda dörrpar per set. Därtill är i regel en toalett avstängd och det är mkt vanligt förekommande att kupédörrarna till First inte går att stänga. För det betalar man 1900 DKK/månad. Pang på't.
Misstake fare? Skynda att fynda!
 

Hachans

Medlem
Pendeltåg hela vägen till Göteborg..? Brrr...

Haha, ja, men tyvärr stannar inte SJ snabbtåg på den lilla håla norr om Helsingborg men innan Halland som jag skulle åka från! :p Så för att kunna skrapa av några timmar på min ordinarie ankomsttid till Stockholm stod jag ut med pendeltåget till Götet...
 

Kris

Medlem
Man kan räkna med i snitt en-två avstängda dörrpar per set. Därtill är i regel en toalett avstängd och det är mkt vanligt förekommande att kupédörrarna till First inte går att stänga. För det betalar man 1900 DKK/månad. Pang på't.
Kunde inte sagt det bättre själv...
BTW. är det inte billigare att köpa månadskort av Skånetrafiken? Jag gör det av legacy, så hat inte kollat på ett bra tag. Dessutom börjar ju danska kronan att klättra tillbaka mot fornstora höjder... (tyvärr)
 

Agö

Medlem
Kunde inte sagt det bättre själv...
BTW. är det inte billigare att köpa månadskort av Skånetrafiken? Jag gör det av legacy, så hat inte kollat på ett bra tag. Dessutom börjar ju danska kronan att klättra tillbaka mot fornstora höjder... (tyvärr)
Är det det? Malmö-Köpenhamn kostar SEK 2000 för 30 dagar. Det är i apklass. Rimligtvis är det ett substantiellt tillägg för förstaklass.
 
Toppen