SJ ställer in tågtrafik över Öresundsbron

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av kexxcream, 21 December 2015.

1. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det har jag märkt men jag har samtidigt märkt en tuffare approach mot "fripassagerare" i First - dom åker ut.

2. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det gör även att det är allt som oftast omöjligt att komma till first class. Att förflytta sig mer än någon meter från dörren är allt som oftast en utopi.
    Jag går numer ofta av i Hyllie, mot Malmö, och byta till Pågatåget. Det brukar jag spara 5 minuter på och dessutom få sittplats. Galet är ordet! Snart får det vara slut på dumheterna..!

Kris gillar detta.
  3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utgår ifrån att det blir förlängda kontroller.

4. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Jag gör samma manöver, mest för att minska tidsspillan vid pendling. Är numera "rutin" att byta tåg två gånger (Kastrup och Hyllie) på en <1h resa mellan två huvudstationer på en stambana. Sic!

5. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Förvisso. Men endast de gånger biljetterna kollas vilket är uppskatnigsvis max 50% av turerna de tider jag åker. I princip aldrig KBH-CPH.

6. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Yes, det gör jag också. Allt annat får gå på positiv-överraskning-kontot. Tyvärr...

7. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut, lär det bli så. Med tågoperatören kunde också gjort sitt för att minska på irritationen, som att köra längre tåg och säkerställa driftsäkerheten så länge det är 20 minuterstrafik som gäller.

Kris gillar detta.
  8. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Side note på samma ämne. Följer sporadiskt kommentarsströmmen på Öresundsrevolutionen .Underhållande... Snacka om polariserad debatt.

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt, åker man åt rätt håll i rätt tid är det sällan fullt.

Kris gillar detta.
  10. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Well...
    Sitter på tåget nu. 15 personer i First. Inställt tåg kl8 KBH-CPH-Malmö mer resultatet fullproppat tåg 8.20. Således väller (relativt) folk in i First också.

Är glad att jag inte pendlar andra hållet. Misstänker att det är vardagsmat med dylika problem. I mitt fall är det trots allt relativt sällan (enstaka gång per vecka)

Bifogade filer:

FF#1 och Agö gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!