SK989
Medlem
Jag har aldrig tidigare råkat ut för att ett tåg jag har en bokad biljett på blivit inställt. Kanske har jag haft ofantlig tur genom åren, men nu (verkar) detta ha hänt. Jag har en bokning på X2000 från Malmö till Stockholm C kl. 12.10 den 24 maj. Tåget är inte bokningsbart på SJ:s hemsida längre, det är inte så att det är slutsålt utan tåget finns helt enkelt inte längre. Loggar jag in på min bokning så finns den kvar på tåget i fråga men med tillägget "Ditt tåg har drabbats av en trafikstörning, du får boka om gratis". Nu var min biljett ombokningsbar hur som helst, men det står just bara "trafikstörning" såsom att det kommer att bli försenat men inte att tåget är helt inställt. Men ska man ändå tolka det som att det är inställt?
När jag tittar på vilka tåg som verkar gå den 24 maj så är alla X2000 mellan Malmö och Stockholm slutsålda med undantag för en avgång 09.10 (som inte passar). Alternativt kan man roa sig med att åka Malmö - Göteborg - Stockholm, men det har jag ingen lust med alls.
Hur ska man göra här egentligen - vänta på att SJ hör av sig och berättar att tåget är inställt? Eller hoppas på att tåget trots allt kommer att gå?
När jag tittar på vilka tåg som verkar gå den 24 maj så är alla X2000 mellan Malmö och Stockholm slutsålda med undantag för en avgång 09.10 (som inte passar). Alternativt kan man roa sig med att åka Malmö - Göteborg - Stockholm, men det har jag ingen lust med alls.
Hur ska man göra här egentligen - vänta på att SJ hör av sig och berättar att tåget är inställt? Eller hoppas på att tåget trots allt kommer att gå?