Senaste nytt

SJ Prio - Ingen uppgradering till Svart nivå som utlovats...

Hakade på SJ Prio kampanjen i slutet av september om 6500 extra poäng och, i mitt fall, uppgradering direkt till Svart nivå. Skaffade kortet SJ Prio Mastercard, gjorde minst fem köp men inte blev det någon uppgradering från grå till svart... Fastän det i det personliga utskicket står klart och tydligt att "De nya nivåpoängen tar dig direkt till svart nivå...".
Vid kontakt med medlemsservice säger dom att dom skrivit fel i utskicket och att poängen inte räckte till svart nivå!
Har nu gjort en reklamation. Fortsättning följer!

sj prio.jpg
 

Jonas C

Medlem
Ifall det inte vill sig med kundtjänst, så föreslår jag att du kontaktar deras kundombudsman. De brukar kunna lösa denna typ av reklamationer ganska bra.
 
Nu har svaret kommit från kundtjänst:

Hej!
Vi kan dessvärre inte hjälpa dig med en uppgradering till SJ Prio Svart. Däremot kan du via vår SJ Prio MasterCard Kundservice få hjälp med att avsluta och spärra ditt betalkort om du så önskar.

Tack för ditt mail och välkommen åter att kontakta oss om du skulle ha fler frågor rörande SJ Prio!

Med vänliga hälsningar
SJ Prio Medlemsservice


Vilken tur att dom inte erbjöd mig att också avsluta medlemskapet i SJ Prio :)
 

Lokföraren

Medlem
Riktigt dåligt. Men, stå på er. Har dom skrivit så i avtalet så är det så det gäller. Det är ju inget en vanlig resenär har koll på hur mycket poäng m.m. som skall till för att komma upp till svart nivå.
Vill inte deras kundtjänst ta det så kräv att få tala med någon chef. Eller om det inte går så ring deras pressavdelning ;-)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Då har Kundombudsmannen ordnat till det hela!

Svaret från hen:
"Jag beklagar det strul som blivit i samband med det här erbjudandet. Du kommer givetvis bli uppgraderad till Svart medlemsnivå, det kommer ske per automatik i veckan".

Varför överhuvudtaget prata med Kundtjänst som varken kan eller vill förstå?
Föreslår att ni andra vänder er direkt till Kundombudsmannen!
 

andreas

Medlem
Då har Kundombudsmannen ordnat till det hela!

Svaret från hen:
"Jag beklagar det strul som blivit i samband med det här erbjudandet. Du kommer givetvis bli uppgraderad till Svart medlemsnivå, det kommer ske per automatik i veckan".

Varför överhuvudtaget prata med Kundtjänst som varken kan eller vill förstå?
Föreslår att ni andra vänder er direkt till Kundombudsmannen!

Fick svar av kundtjänst i lördags med godkänd uppgradering till Svart nivå. Kanske ditt ärende som borgade väg för detta.
Nåja, allt frid o fröjd.
 
Toppen