Senaste nytt

SJ Prio Black Mileage Run fram till sista April

flierman

Medlem
Mitt Gråa kort ligger hemma men som sagt tror jag det var giltigt hyfsat länge nu när ni säger det, minst 2015 i alla fall.
 
Jaha..

På pappret så var jag en gång i tiden en frekvent resenär under en kort period mellan Säter och Borlänge.
Idag ett par månader senare så åkte jag linjen på riktigt.

SJ 3000 från Sala till Borlänge.
Var faktiskt en ganska trevlig resa i första klass även om jag tyckte de gamla stolarna på ett hederligt Regional tåg (blåa stolar) var skönare på hemvägen. :p

Borlänge då? Sicken HÅLA! (Hoppas nu ingen Borlänge-bo tar illa upp men mer död stad går nog inte att hitta.)

Västerås - Borlänge T/R i första klass fick jag betala 11.700 poäng för. Riktigt usel användning av poängen men det fick bli så nu. :)
 
Last edited:
Idag bokade jag en SJ-biljett.

Det är två år sen sist jag åkte med SJ. Jag var nära att hoppa på SJ Prio Black Mileage Run förra året men efter lite övervägande kom jag fram till att jag inte skulle få någon nytta av lojalitetsprogrammet.

Ni som skaffade Prio Black - har ni haft användning för det?
 

gdaily

Medlem
Idag bokade jag en SJ-biljett.

Det är två år sen sist jag åkte med SJ. Jag var nära att hoppa på SJ Prio Black Mileage Run förra året men efter lite övervägande kom jag fram till att jag inte skulle få någon nytta av lojalitetsprogrammet.

Ni som skaffade Prio Black - har ni haft användning för det?

Japp. Har fått 7,5 öre per poäng i utnyttjande också (som vi "köpte" för dryga 5 öre/poäng i denna tråd).
 

Flood

Medlem
Jodå, det har kommit till användning. Råkade drabbas av rätt många jobbresor med tåg och då har tidigare hemresa på oflexibel biljett och gratis kaffe brukats en hel del. Loungerna har det också blivit en del besök i.

Har även missbrukat de extra öppettiderna på telefon för att gnälla om saknade/felaktiga poäng samt gått före i resebutiken på Sthlm för att köpa SJ regionalkort.

Det är kanske mer av en känsla, men jag tycker nog att ombordpersonalen brukar växla några extra ord med en när de ser det svarta kortet också.
 

Palazzi

Medlem
Idag bokade jag en SJ-biljett.

Det är två år sen sist jag åkte med SJ. Jag var nära att hoppa på SJ Prio Black Mileage Run förra året men efter lite övervägande kom jag fram till att jag inte skulle få någon nytta av lojalitetsprogrammet.

Ni som skaffade Prio Black - har ni haft användning för det?

Bojkottade SJ förut, men nu sitter jag på tåget 36 enkelresor/mån... Har SJ prio svart utan matchning, men det kommer sällan till användning. Man vill bafa snabbt på/av tåget, och loungen ger jag inte mycket för.
Har istället funderat på SJ årskort som bjuder på flertalet fördelar. Inte mycket dyrare än mitt pendlarkort, men man ligger ju ute med pengar - och då kan man inte gärna byta arbetsplats under det året.

SJ Prio skulle behöva sig en genomgång likt Eurobonus.
 

drW

Medlem
Haft en del nytta av just möjligheten att åka med annat tåg på oflexibel biljett. Särskilt när allt varit så försenat att föregående tåg gått efter det först bokades avgångstid. :)
 
Toppen