Senaste nytt

SJ Mastercard

agehall

Medlem
Jo, visst, du måste upp 100k SEK för att få en ToR ARN-CPH, med AmEx då. Tror ingen använder SAS MasterCard för att få poäng - de som har det har det bara som backup då AmEx inte funkar.

Själv värdesätter jag min tid tillräckligt för att på inget sätt se att det skulle vara lönsamt att åka tåg på sträckan istället för flyg.
 

Morgan

Medlem
Jo, visst, du måste upp 100k SEK för att få en ToR ARN-CPH, med AmEx då. Tror ingen använder SAS MasterCard för att få poäng - de som har det har det bara som backup då AmEx inte funkar.

Själv värdesätter jag min tid tillräckligt för att på inget sätt se att det skulle vara lönsamt att åka tåg på sträckan istället för flyg.

Jo, Stockholm-Köpenhamn är kanske ett dåligt exempel, men för den som åker t.ex. Stockholm-Linköping, Stockholm-Gävle, Linköping-Lund, Göteborg-Helsingborg eller liknande så är tåget snabbaste reguljära färdsättet - där kan poängen också användas.
 

mry

Medlem
jag brukar roa mig med att åka nattåg när det är halva poäng priset på biljetter, då kostar en Luleå - köpenhamn 9500 poäng i 1:a klass sovvagn med frukost i Stockholm och x 2000 1:a klass till Köpenhamn då. En sådan resa får man för typ 2 000 kr i vanliga fall.
 

Flood

Medlem
De hade en disk i Sthlm-loungen idag där de marknadsförde kortet. Om man signar upp den här eller nästa vecka och gör tre köp före novembers utgång, så vankas det övernattning på herrgård igen.

Jag frågade specifikt om det var world mastercard, men hon svarade att det var ett vanligt. Kan ju vara att hon inte hade den kollen och att det är ett world som @mry skriver.

Får ge det en funderare, utdelningen blir ju lite bättre än på SAS MC beroende på om man har någon nytta av resor eller hotell inom Sverige. Och så vill man ju ogärna tappa sin svarta status! :cool:
 

mry

Medlem
Står inte world på mitt svarta SJ prio mastercard, men det gör det på SAS EB MC fast har ingen aning om skillnaden.
 
En rolig grej och en klar fördel är förresten att alla poäng, även de du tjänar på att handla med mastercard är bonusgrundande. Jag åker knappt med SJ nu för tiden, men upprätthåller ändå min svarta nivå tack vare att jag gör i princip alla mina inköp med SJ Prio Mastercard. :p
 

mry

Medlem
En rolig grej och en klar fördel är förresten att alla poäng, även de du tjänar på att handla med mastercard är bonusgrundande. Jag åker knappt med SJ nu för tiden, men upprätthåller ändå min svarta nivå tack vare att jag gör i princip alla mina inköp med SJ Prio Mastercard. :p

Räcker att handla för 83 333,33 kr per år på mastercard kortet så får man det ju gratis även året efter och några nätter på scandic på köpet. Man kan ju även besöka loungen i Stockholm och Göteborg för att få lite att drick och äta med om man är i närheten av dem.
 

Flood

Medlem
Även SJ Mastercard kör en kampanj med dubbla poäng, dock endast på lördagen 23/11. Utskick via mejl, ser inget på någon hemsida.
 

Flood

Medlem
Någon som fick dubbla poäng på kampanjen 23/11? De skulle ha satts in "under januari 2014".

Skickade precis en fråga. Iofs är det bara 156 poäng, men även små poäng är poäng eller hur det nu var Bamse sa... :)
 
Toppen