Senaste nytt

SJ Mastercard ska inte längre ge nivåpoäng

gdaily

Medlem
Precis, bra tips

ah ja just ja..ska fixas så det blir svart 1 år till :)

Fungerar det så enkelt alltså? 55 spänn och 4000 poäng..?

Yes, confirmative, 4000 poäng kom in på kontot i natt. Jag åkte tydligen tåg medan jag sov... Men jag gillar "Köp 200 kr värde för 55 kr"

Tyvärr så har frugan (som är på vit nivå) inte fått något liknande erbjudande. Bara gråa och svarta?
 

flierman

Medlem
Yes, confirmative, 4000 poäng kom in på kontot i natt. Jag åkte tydligen tåg medan jag sov... Men jag gillar "Köp 200 kr värde för 55 kr"

Samma här, 4050 poäng in och ett till år med Svart säkrat, även om det nu inte ger mer poäng så är kortet iallafall gratis ett år....sen vette tusan om jag inte skiftar kort.
 

intuition

Medlem
Börjar lura lite på vad "from 1 juni" betyder i verkligheten.
Poäng från MasterCard krediteras normalt omkring 9.e i månaden, i samband med att månadsräkningen framställs. Så ca 9/6 krediteras maj månads spend. Är jag realist eller pessimist om jag tror att maj månads spend kommer att räknas enl nya principen, dvs faktor 0,2 och inga nivåpoöng?
 

Morgan

Medlem
Börjar lura lite på vad "from 1 juni" betyder i verkligheten.
Poäng från MasterCard krediteras normalt omkring 9.e i månaden, i samband med att månadsräkningen framställs. Så ca 9/6 krediteras maj månads spend. Är jag realist eller pessimist om jag tror att maj månads spend kommer att räknas enl nya principen, dvs faktor 0,2 och inga nivåpoöng?

Har tänkt samma, jag tror precis som du att det är poängkrediteringar som görs efter 1/6 som styr, d.v.s. i praktiken så är det köp från c:a 1/5 som blir sämre...
 

MrGunnar

Medlem
Jag hörde av mig till SJ Prio medlemsservice och frågade om maj månads intjäning. De svarade:
"Eftersom de nya villkoren börjar gälla den 1/6 så ska köp gjorda innan dess räknas enligt de gamla villkoren för SJ Prio Mastercard.
Då dessa köp genomförts när de gamla villkoren fortfarande var i kraft.
Det innebär då att du kommer få nivåpoäng för maj månads inköp."
 

intuition

Medlem
Man är alltid lite misstänksam mot kundtjänster i den här typen av frågor - ofta vet de inte det faktiska svaret och svarar utifrån någon sorts logik. Jag har tex fått olika svar om hur exakt förlängningen av svart nivå går till och hur man ska tolka texten "Vi har sedan tidigare sett till att du behåller Svart nivå under hela ditt medlemsår, men har nu förlängt det ända fram till 31 augusti 2021"

Senaste budet är att när jag når slutet av mitt medlemsår så förlängs det 1 år och nivåpoäng nollställs enligt vanliga regler. Men jag har också fått svaret att min nivå (och medlemsår) var förlängd till 31/8 och att nivåpoäng inte skulle nollställas utan skulle behållas så att jag kunde kvalificera utifrån det jag redan rest.

Så beskedet om "nivåpoäng för maj månads köp" tar jag med en nypa salt. Bra om det blir så, men jag utgår inte från att det stämmer.
Om de hade hanterat köp på Mastercardet som t.ex. Nordic Choice gör, dvs krediterat poängen löpande direkt efter varje köp, ja då hade jag mer trott på svaret. Jag kanske är för pessimistisk, men vi får se!
 

Beherit

Medlem
Nån här som vet om man kan fortsätta använda sitt gamla svarta SJ Prio kort fram tills expiry date passerat? Ser ingen anledning att sprätta upp kuvertet med det nya gröna kortet, då mitt nuvarande är giltigt flera år till.

Man är alltid lite misstänksam mot kundtjänster i den här typen av frågor

När det gäller SJ:s kundtjänst undviker jag helst kontakt oavsett vad det gäller. Sist jag hade nån fråga så ringde jag, fick svaret att jag måste skriva till dem via nåt kontaktformulär för att de ska klara av att besvara den typ av fråga. Vilket jag gjorde. 2 månader senare får jag svar via mail, att jag måste skriva till dem på Facebook (som jag inte har) för att få svar. Vad min fråga gällde kom jag inte ens ihåg längre, och eftersom de inte klarade av att ens citera vad jag skrivit i kontaktformuläret så var det bara att glömma alltihopa.
 

intuition

Medlem
Som jag förstår det är det engångs-rabatter. Jag skulle tro att det dyker upp som rabatt-koder och bonus.koder under "Mina erbjudande" i inloggat läge. Jag skulle tro att det inte fylls på, utan du får det om du blir ny medlem.
Det är möjligt att det triggas varje år om du förnyar en nivå. Men det är oklart tycker jag. Jag har i alla fall inga sådana erbjudande i mitt konto (svart nivå)
 
Toppen