Man är alltid lite misstänksam mot kundtjänster i den här typen av frågor - ofta vet de inte det faktiska svaret och svarar utifrån någon sorts logik. Jag har tex fått olika svar om hur exakt förlängningen av svart nivå går till och hur man ska tolka texten "Vi har sedan tidigare sett till att du behåller Svart nivå under hela ditt medlemsår, men har nu förlängt det ända fram till 31 augusti 2021"
Senaste budet är att när jag når slutet av mitt medlemsår så förlängs det 1 år och nivåpoäng nollställs enligt vanliga regler. Men jag har också fått svaret att min nivå (och medlemsår) var förlängd till 31/8 och att nivåpoäng inte skulle nollställas utan skulle behållas så att jag kunde kvalificera utifrån det jag redan rest.
Så beskedet om "nivåpoäng för maj månads köp" tar jag med en nypa salt. Bra om det blir så, men jag utgår inte från att det stämmer.
Om de hade hanterat köp på Mastercardet som t.ex. Nordic Choice gör, dvs krediterat poängen löpande direkt efter varje köp, ja då hade jag mer trott på svaret. Jag kanske är för pessimistisk, men vi får se!