Senaste nytt

SJ lanserar sin största kampanj någonsin

Mauricio

Medlem
Mauricio,



Fortfarande otydligt?

Mellan västerås och köpenhamn? Skriv istället från köpenhamn till västerås eftersom det är den rutten jag åker, eller vad kostade endast biljetten exklusive maten, du skapar oklarheter med ditt språk. Själva tågbiljetten kostar 187kr.
 

Jonas C

Medlem
dum fråga Jonas men vad är i såna fall billigt för dig?

495 visst det går att åka flyg istället, men då tillkommer ju ofta transport till och från flygplats, och då stannar det ju inte heller på 495
Jag förstår ditt resonemang, jag tar också hellre flyg än tåg.
Men det är ju ändå bra priser för tågresor

Visst, 495 är inte ett dåligt pris. MEN det är bara dumt av SJ att annonsera desa som lågpris biljetter under en kampanj, då man utan större svårigheter kan hitta biljetter till deras ordinarie mini-priser, som nämnda i tidigare inlägg. Ombokning? Tjaa, även med det tillägget är dessa biljetter 100kr dyrare än "ordinarie lågpris"

Beroende på hur man tar sig till ARN/GOT/MMX kan man nog komma undan med flygresa SAS + transfers för dryga 500-lappen.
 

twiggs

Medlem
Mellan västerås och köpenhamn? Skriv istället från köpenhamn till västerås eftersom det är den rutten jag åker, eller vad kostade endast biljetten exklusive maten, du skapar oklarheter med ditt språk. Själva tågbiljetten kostar 187kr.

Eftersom du påpekar mitt språk så passar jag på att påpeka att enligt svenska normer så skriver man städer med stor begynnelsebokstav samtidigt som VST och CPH är flygplatskoder och jag antar att du inte åker tåg till Västerås flygplats?

Nog om den saken. Själv har jag blivit uppringd av SJ för att de ville korrigera det felaktiga pris på min plusbricka (tror att jag betalade 24 kronor medan normalpriset var 79 kronor). Tråkigt värre men det var bara att betala.
 

Jonas C

Medlem
@Twiggs

Marre och jag bokade biljetterna under SJ's julkampanj, då man fick halva priset avdraget även på de allra billigaste biljetterna. Resorna var under hela januari och halva februari, och priserna verkligen verkligen låga. Är i Gbg nu och den biljetten gick på 159kr tur och retur.

Självfallet finns det en anledning bakom dessa hutlöst låga priser. Vinterkaoset. SJ hade nog räknat med att tvingas betala tillbaka pengarna på stora delar av biljetterna som sålts, så varför inte sälja dem billigt i såna fall. Nu blev vintern som den blev, så den här kampanjen känns mer som ett marknadsknep för att återfå delar av den revenue man under "normala omständigheter" hade tjänat in. Bara en ren hypotes dock.
 
Toppen