En av anledningarna att jag tokvägrar åka med SJ.
Säljer man en biljett skall man ta fullt ansvar. SJ vill gärna tjäna pengarna men inte ta konsekvenser när det går åt skogen med sina egna underleverantörer, dit vilket exempelvis Arlanda Express skall/bör räknas.
Vore otroligt intressant att se vad ett utslag skulle bli om någon orkar driva dylika ärenden till sin spets.
"SJ vill gärna tjäna pengarna men inte ta konsekvenser när det går åt skogen med sina egna underleverantörer, dit vilket exempelvis Arlanda Express skall/bör räknas."
Hur får du Arlanda Express vara en underleverantör åt SJ? Arlanda Express är precis som SJ ett bolag som bedriver trafik på järnvägen. Arlanda Express väljer själva om de vill sälja biljetter via säljkanalen SJ.se. Detta är en tjänst som SJ erbjuder till andra bolag till en kostnad av en bokningsavgift.
Och där Arlanda Express själva bestämt att ingen av deras förbeställda biljetter ska kunna återbetalas. SJ har inget med detta att göra!
Är du anställd av SJ eftersom du till varje pris försvarar deras brister?