Senaste nytt

SJ årskort guld

Ystad

Medlem
När jag pendlade mellan bostaden i Skåne och jobbet i Stockholm hade jag guldkort. Brukade åka sovvagn upp på söndag kväll - egen kupe med toalett och dusch - frukost på Royal Viking vid ankomsten. På tillbakavägen med X2000 brukade jag plocka med mig några räk- och köttbullssmörgåsar till mig frun och hundarna (numer tror jag man har infört en begränsning på en smörgås per person). Ibland hände det att jag tog X2000 till Köpenhamn (då slapp man trängseln på Öresundstågen). Brukade då också ta med några smörgåsar på tillbakavägen.
Några gånger från Stockholm till Skåne tog jag vägen om Oslo eller Göteborg med kortare "sightseeing" i respektive stad. Några gånger besökte jag städer i norra Sverige - t ex eftermiddagståget från Stockholm till Umeå, någon timmes promenad och sedan sovvagn tillbaka.
Loungen på Stockholm C är också ett bra ställe att vänta på sitt tåg om man är tidig till stationen.
Så som jag utnyttjade det så tycker jag nog att ett guldkort är värt sitt pris.
 

TWLud

Ny medlem
Är det någon som har en bra källa där man kan läsa mer om vilka regler som gäller för Årskort guld, tex. max 200 kr i bistron, en smörgås etc.?

Hittar bara de övergripande förmånerna och villkoren på SJ.se
 

GOTATH

Medlem

TWLud

Ny medlem
Toppen