Sitter jag i rätt lounge i Zürich?

Diskussion i 'Lounger' startad av Sakoz, 13 November 2011.

1. Hej, innan Swiss gick med i Star fanns det en Star Lounge vid B-piren. Hela piren håller på att uppgraderas, och öppnar igen nu i december med en ny Swiss Lounge. B-piren hanterar non-Schengen short haul destinationer.

2. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gamla STAR/Lufthansa loungen längt bort i B piren hade ju en Business Class och en Senator del, ofta lite folk och mycket trevlig avkopplad lounge. synd den försvann. LX Loungen är sådär. Hade förmånen för en snabb visit i LX F lounge häromveckan, men måste säga det inte var så väldigt speciellt. Tror det kommer mera utförlig rapport så småningom..

Last edited: 14 November 2011
  3. Markus, håller nog med dig här. Fast det är en mycket bra lounge, ingen tvekan om detta så saknas det en riktigt "wow" känsla. När jag var där senast i september, hade jag en bra frukost och några glas skumpa. Trevligt ja, men saknar det lilla extra.

Det som jag stör mig på är upplevelsen sen till E-piren. Det är ingen personlig transport, mer av en buss tjänst dom 3 gånger jag har åkt. Inte bara det, så måste man köra security igen där ute som vilken resenär som helst. Det undviker man på FCT och i MUC.

4. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hittar ingen annan liknade tråd trotts sökande, förmodligen finns det en tråd redan, frågar här trotts risken för att få bannor!
    Vid resa från ZRH med SQ i First har man tillgång till LX First loungerna?

5. Nej då är det Senator-loungen som gäller. Jag gissar du funderar på att köpa Swiss F med Singapore operated A380? ;) I så fall hade jag bokat Swiss F ut och SQ F hem.

aruba1, Tommy, 011430121 och 3 andra gillar detta.
  6. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack @Senator, det var de jag befarade.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!