Senaste nytt

Sir Lemons färd mot HAM

Sir Lemon

Medlem
Prioboarding ngn? SAS? Jaså, ok. Inte det nä.
 

Attachments

  • IMG_3801.JPG
    IMG_3801.JPG
    62,8 KB · Visningar: 335

Sir Lemon

Medlem
Och varannan vatten. Och IPA. SAS är inte så dumt. Wi-fi klockrent och flygtiden estimerat att med lite medvind och extra kraft från cock-pit sjunka från 1 h till 40 min. Pontus verkar trots allt inom räckhåll. Och så testar jag principen om två Amex-lounger på en dag. Men vad gör man inte för businessclass.se-vännerna? Kanske får en saltad nota sen, inte 2 x 10 öre. :)
 

Attachments

  • IMG_3803.JPG
    IMG_3803.JPG
    71,3 KB · Visningar: 297

Sir Lemon

Medlem
Och så var det då dags! För 500:-/månad :) utmärkt service och goda två glas rött vin. Troligen Cabernett/Merlot. Fläsksidan saftig och potatismoset lagom impregnerat med senapskorn. Äppelskivan krispig. Det hela underlättades av 15 min försenat flyg mot CPH. Nu boarding. Tre trevliga holländska kvinnor på väg för helg i Köbenhavn som sällskap när jag kom till gaten. Redde ut dialektala skillnader inom the Dutch Language. Sydholländska helt klart mest likt svenska. Får nog flyga mer från GOT så jag kan passera ARN. Från JKG är det annars bara via Bromma man når världen. Drömmer mig gärna tbx till tiden då först SAS och sedan Nextjet körde på 35 min JKG-CPH. Det var tider. Har 7 min från bostad till JKG så det var optimalt. :( Vilken PP lounge rekommenderas i CPH förutom ombyggande Sas A*? (Följer givetvis också för detta ändamål avsedd tråd).
 

Attachments

  • IMG_3805.JPG
    IMG_3805.JPG
    37,1 KB · Visningar: 279
Last edited:

Sir Lemon

Medlem
Insåg ngt för mig nytt på ARN-CPH. Önskade en GT men fick svaret först att det inte gick för att det var inom Skandinavien. Hmm. Kanske ändrats i år. Min utomordentliga stewardess kollade och återkom med svaret att det bara finns på flygningar över 1h och 20 min. Är det er uppfattning också?
 

fcx

Medlem
Insåg ngt för mig nytt på ARN-CPH. Önskade en GT men fick svaret först att det inte gick för att det var inom Skandinavien. Hmm. Kanske ändrats i år. Min utomordentliga stewardess kollade och återkom med svaret att det bara finns på flygningar över 1h och 20 min. Är det er uppfattning också?

Har varit så i många år tyvärr. Ibland får man dock flyga ARN-CPH med en maskin som just kommit in från en längre sträcka, och inte lastat av gammal catering. Då kan man få ett större utbud av dryck.
 

Sir Lemon

Medlem
Har varit så i många år tyvärr. Ibland får man dock flyga ARN-CPH med en maskin som just kommit in från en längre sträcka, och inte lastat av gammal catering. Då kan man få ett större utbud av dryck.
Har liksom inte varit så för mig, men pga förra årets hemska cancer blev det en paus i mitt flygande. Trodde det ändrar sig då.
 

ekf

Medlem
Får nog flyga mer från GOT så jag kan passera ARN. Från JKG är det annars bara via Bromma man når världen.
Nåja, man kommer allt ut i världen rätt smidigt via Frankfurt också... Men det var nytt för mig att Air Leap slutat flyga på Arlanda, inte för att jag hann med att åka den linjen.
 

Thornado

Medlem
Premiär på Espresso House. Riktigt gott kaffe. När det gäller mat fick man välja wrap el sallad så det blev en Caesar även om jag föredragit pasta carbonara i samma prisklass. Hade också hellre tagit några droppar färskpressad jouice än Zingo, men är man född i Småland så. :)

Intet ont som inte har ngt gott med sig. Hann in en sväng till Menzies min måldestination till ära :)

Jag antar att du nyttjade Amex Platinum-erbjudandet för "gratis" mat på Espresso House? Såvitt jag har förstått det så får man inte både hämta mat på EH och besöka loungen vid samma tillfälle (enligt reglerna, men jag tror inte vi har haft någon rapport kring huruvida det efterföljs).
Så du får gärna återrapportera om det dyker upp någon kostnad på ditt kort om ett tag.

Amex skrev:
Det är inte tillåtet att hämta ut matpaket mer än en gång per dag. Skulle så ske måste vi debitera ditt Platinum för de tillkommande kostnaderna.
Erbjudandet gäller inte vid ankomst eller om du valt att besöka någon av loungerna.
 
Toppen