Senaste nytt

Vilken är den bästa totala First Class upplevelsen?

  • Singapore

    Votes: 12 32,4%
  • Lufthansa

    Votes: 7 18,9%
  • British Airways

    Votes: 1 2,7%
  • Air France

    Votes: 3 8,1%
  • ANA

    Votes: 4 10,8%
  • Etihad

    Votes: 1 2,7%
  • Qatar

    Votes: 2 5,4%
  • Emirates

    Votes: 1 2,7%
  • Thai

    Votes: 1 2,7%
  • Swiss

    Votes: 3 8,1%
  • Cathay

    Votes: 2 5,4%

  • Total voters
    37

Hafermann

Medlem
Just nu leder SQ omröstningen före LH. Jag gissar att SQ tar poäng på servicen ombord och att LH vinner på markservicen.

Sen är det kanske inte helt orimligt att dessa två bolag är de som flest forumskribenter har testat, till följd av hur det har sett ut med tillgången på awardplatser i First? Eller är de sammantaget så mycket bättre än övriga?
 

Maja

Medlem
Tjusig video och nu längtar jag ännu mer till min tripp i december. Hoppas bara den blir av!

Skulle ha flugit SQ i Business med familjen över påsken men det blev det ju inget av och går ju tyvärr inte att boka nu då SQ är strypt (för tillfället).
 

Hafermann

Medlem
Tjusig video och nu längtar jag ännu mer till min tripp i december. Hoppas bara den blir av!

Skulle ha flugit SQ i Business med familjen över påsken men det blev det ju inget av och går ju tyvärr inte att boka nu då SQ är strypt (för tillfället).
Kul att du uppskattade den :)

Håller också tummarna att SQ släpper på igen. Tycker bolaget är super att flyga i både F och C, och många ggr den trevligaste vägen om man ska vidare i Asien. Kan man få till ett stopp närmre 24 h i Singapore så hinner man uppleva/se en hel del :)
 

Maja

Medlem
Kul att du uppskattade den :)

Håller också tummarna att SQ släpper på igen. Tycker bolaget är super att flyga i både F och C, och många ggr den trevligaste vägen om man ska vidare i Asien. Kan man få till ett stopp närmre 24 h i Singapore så hinner man uppleva/se en hel del :)
Singapore var vår destination och sedan hem vi Bangkok och separat biljett SIN-BKK. Tvekar om vi ska boka med SWISS nästa år istället. Det enda alternativet som finns bokningsbart idag eller vänta lite till och hoppas SQ släpper... :eek::rolleyes:
 

Homer

Medlem
Just nu leder SQ omröstningen före LH. Jag gissar att SQ tar poäng på servicen ombord och att LH vinner på markservicen.

Sen är det kanske inte helt orimligt att dessa två bolag är de som flest forumskribenter har testat, till följd av hur det har sett ut med tillgången på awardplatser i First? Eller är de sammantaget så mycket bättre än övriga?

Det lär ju inte vara så många som testat F i alla bolag du räknat upp.

Det är ju säkerligen väldigt många som testat Star Alliance bolagen där det går att använda amex 2-4-1,
och även BA som är enkelt och billigt att boka både med poäng och pengar.
Å andra sidan är det garanterat väldig få som testat AF La Première, där kostnaden är
astronomisk (typ en halv miljon poäng t/r) och man dessutom måste vara Flying Blue guld el. plat. för att få boka.

För övrigt har du inte med bra bolag som JAL, Qantas mfl.
 

Hafermann

Medlem
Det lär ju inte vara så många som testat F i alla bolag du räknat upp.

Det är ju säkerligen väldigt många som testat Star Alliance bolagen där det går att använda amex 2-4-1,
och även BA som är enkelt och billigt att boka både med poäng och pengar.
Å andra sidan är det garanterat väldig få som testat AF La Première, där kostnaden är
astronomisk (typ en halv miljon poäng t/r) och man dessutom måste vara Flying Blue guld el. plat. för att få boka.

För övrigt har du inte med bra bolag som JAL, Qantas mfl.

Tror också att det är så, att det är medlemsbolagen i Star Alliance som de flesta medlemmar kunnat flyga i First.
Bolagen jag tog med var top of mind för mig, därför det saknas en del andra. Har du testat något av bolagen du nämner? Hade varit intressant med input hur de är jämförelsevis.
 

hendberg

Medlem
Grym video och bra filmat. Har bara testat ANA F och LH F. Aldrig lyckats få till SQ F, men de står högst på min lista över to-do. Har alla fall testat loungen i London och älskade den. Var helt ensam där i vintras :)
 
Toppen