Senaste nytt

Vilken är den bästa totala First Class upplevelsen?

  • Singapore

    Votes: 12 32,4%
  • Lufthansa

    Votes: 7 18,9%
  • British Airways

    Votes: 1 2,7%
  • Air France

    Votes: 3 8,1%
  • ANA

    Votes: 4 10,8%
  • Etihad

    Votes: 1 2,7%
  • Qatar

    Votes: 2 5,4%
  • Emirates

    Votes: 1 2,7%
  • Thai

    Votes: 1 2,7%
  • Swiss

    Votes: 3 8,1%
  • Cathay

    Votes: 2 5,4%

  • Total voters
    37

Hafermann

Medlem
Sådant sammanträffande att jag postade upp en video review idag av samma produkt men på sträckan Köpenhamn - Singapore :D Gillar ditt filmande, vad använder du för utrustning?


Untz untz, den har man också !:rolleyes:
Tack Simon!
Kul att vi är flera som filmar. Fler flygfilmsnördar än jag här. Min erfarenhet från tidigare filmning (gör en del jobb som Videograf) är att det absolut viktigaste är att använda en gimbal, för följsamhet och mjuka övergångar. I just denna film har jag mest använt mig av en Osmo Pocket. Det ligger en lista i beskrivningen till video på vilka tillbehör jag använt, kolla gärna där. Sen är jag noggrann med att filma 1080/4K. Jag hade kunnat prata om detta länge, med risk att gå utanför forumets ämnen. Så PMa gärna, jag hjälper gärna till. Och bra jobbat själv!! :)
 

flum

Medlem
Vad är bättre/sämre om du jämför? Brände alla mina Flying Bluepoäng i vintras, så en AF F känns just nu väldigt långt borta....
Jag skulle säga att allt är bättre. Bättre kabin (bedårande), bättre service(i mitt tycke, men det är ju personligt), alltid transport till och från loungen på CDG. Loungen är underbar. Maten är klart bättre (återigen personligt).

Det finns självklart negativa aspekter. De jag främst kommer på är: Liten toalett på B77W, inga dedikerade/privata vilorum i loungen, ingen möjlighet att röka cigarr i loungen.

Ps, har inte provat nya SQ suites, den kabinen ser grym ut.
 

Hafermann

Medlem
Jag skulle säga att allt är bättre. Bättre kabin (bedårande), bättre service(i mitt tycke, men det är ju personligt), alltid transport till och från loungen på CDG. Loungen är underbar. Maten är klart bättre (återigen personligt).

Det finns självklart negativa aspekter. De jag främst kommer på är: Liten toalett på B77W, inga dedikerade/privata vilorum i loungen, ingen möjlighet att röka cigarr i loungen.

Ps, har inte provat nya SQ suites, den kabinen ser grym ut.
Det låter fantastiskt, och jag hoppas att allt kommer igång så vi får göra fler magiska resor.
Gällande vilorum reagerade jag i Private Room (som annars var mkt trevlig) att det inte ens fanns vilstolar.

bokade du din AF F med poäng, och hur är/var tillgängligheten på awards i First?
 

flum

Medlem
Det låter fantastiskt, och jag hoppas att allt kommer igång så vi får göra fler magiska resor.
Gällande vilorum reagerade jag i Private Room (som annars var mkt trevlig) att det inte ens fanns vilstolar.

bokade du din AF F med poäng, och hur är/var tillgängligheten på awards i First?
Det var inte en poängresa, utan
@Agö och jag passade på då det fanns en hyfsad deal till Asien (vi hade länge suktat över nya AF F). En bildreserapport finns här:

https://www.businessclass.se//forum...our-seasons-aman-m-m-en-bildberättelse.90461/
 
Toppen