Senaste nytt

Singapore Airlines. Vilken business produkt ska jag välja?

segra

Medlem
Hej,

Tänker boka Singapore Airlines Köpenhamn - Singapore - Denpasar (Bali) ToR och undrar vilken
av business produkterna som är bäst. Jag tänker flyga ut en Måndag och då går inget direktflyg
från Köpenhamn utan jag kan då välja mellan 777,A350 eller A380 (FRA,AMS,LHR. ARN kommer inte upp som alternativ) Som jag förstår så är 777 samt A380 samma produkt? och A350 deras nya business class. Stolen i A350 ser väldigt skön ut men när det är dags att sova så görs stolen om till säng manuellt av besättningen? Man kan alltså inte själv ställa om stolen? Verkar sådär eller? Tänker
mest om man vill sova lite sen sitta lite mer upprätt tex.

Tacksam för synpunkter
 

jumbooze

Medlem
Har själv bokat en resa med Singapore Airline och då via Frankfurt ena vägen med A380 och andra med 777 men det blir först i Augusti som jag kan ge dig en review
 

staff

Medlem
Det ar knappt nagon skillnad pa de saten SQ flyger till Europa. Somliga plan (77W, A359) har en faceliftad version av den ursprungliga modellen fran 2007 men skillnaden ar forsumbar. Satet ar bekvamt att sitta uppratt och sova i. Inte lika bekvamt att 'lounge-a' i da man maste ligga diagonalt trots att ryggstodet ar 'rakt'. Samma galler for bade den aldre och faceliftade versionen. A380 ar det bekvamaste flygplanet att flyga i generellt (har inte provat A350 dock) sa jag hade nog latit det avgora istallet for satet.

A330 har en regional businessprodukt som ar okej att sitta i men horribel att sova i da sangen inte blir platt. Denna flygs inte pa nagon av Eurpoalinjerna dock.

Helt nytt sate ar att vanta pa de nya A380-planen som levereras i host. Det ar redan bekraftat att det blir en 1-2-1-config precis som i dag.
 

kajjan85

Medlem
Jag hade samma dilemma för ett tag sedan. Jag ville absolut prova A350 och dagflyg på utresan var ett krav för att maximera upplevelsen. Eftersom jag aldrig flugit longhaul SQ i C tidigare ville jag testa den "gamla" produkten på A380 också. Det slutade med:

SQ BKK.png


SAS Plus till och från CPH ingick såklart, men det fick inte plats på skärmdumpen. A350 till AMS går visserligen ganska sent, men efter 3,5 veckors semester är jag ändå en nattmänniska så jag kommer kunna ha behållning av den resan också. Jag har ett medvetet lite längre byte på utresan för att spendera några extra timmar i loungen.

Stolen på A350 har blivit väldigt kritiserad. Såvida man inte får en bulkhead seat (Rad 11 och 19) måste man ligga på sniskan för att få ett ok benutrymme. Jag ringde SQ och bokade bassinetseat på 19A, så jag håller tummarna för att ingen med barn behöver platsen.

Jag reser om ca 3 veckor så jag kan återkomma om du inte bokat innan dess :)
 

Voyageur

Medlem
Om jag förstått det hela rätt så är SQ business säte på A380 den bredaste på marknaden. Avgör en hel del för mig då det gör det mycket skönare att sova i :)
 

Dr. Miles

Expert
Om jag förstått det hela rätt så är SQ business säte på A380 den bredaste på marknaden. Avgör en hel del för mig då det gör det mycket skönare att sova i :)
Deras stolar är nog bredaste men man sover diagonalt så du får inte hela bredden hela vägen.
Det känns ganska trångt mellan säte och skärmen pga det.

Som @staff skriver, det är ganska dåligt att sitta i lounge-läge.
 

Per N

Medlem
Fast om man sitter på rad 11 i 777-300 så ser det ut så här, åtminstone i den som har en rad i First och med en liten avdelning för business och en större avdelning. Vi satt på första raden i den lilla.

Edit: ser att rad 11 nämnts tidigare
777-300.jpg
 
Last edited:

staff

Medlem
Fast om man sitter på rad 11 i 777-300 så ser det ut så här, åtminstone i den som har en rad i First och med en liten avdelning för business och en större avdelning. Vi satt på första raden i den lilla.

Edit: ser att rad 11 nämnts tidigare
Visa bifogad bild 62965
Japp, bulkhead-platserna slipper den diagonalt placerade fotkupan jamfort med satet och man kan sitta rakt utan att behova traffa kiropraktor dagen efter. Dock har PPS/hogstatuspax fortur till dessa sa det ar alltid en risk att satsa pa.
 

Adam W

Ny medlem
Jag är nu i Kuala Lumpur efter att flugit ARN-FRA-SIN-KUL. FRA-SIN var 777-300ER (11D) och SIN-KUL var A350 (11A). Även om de säger att A350 är de nya Business Class-stolarna är det i princip omöjligt att se någon skillnad efter en timmes mellanlandning. A350 luktade dock nytt... Det viktigaste är dock att du seatar dig på första raden! Då slipper du ligga snett när du sover och har mycket bättre benutrymme. Det stämmer att stolen fälls manuellt av besättningen, men tekniskt är det inte svårare än att ladda din egen mobil. Dra i en spak och fäll ryggstödet framåt och du har din säng :) Imorgon flyger jag A330 KUL-SIN och det är ju en helt annan stol, men den används dock bara kortdistans.
 
Toppen