Senaste nytt

Singapore airlines Tokyo-Singapore avgångstid 02.25 vad är det för service ombord?

fred80

Medlem
Har försökt söka på forumet men inte hittat svaret.

Nu till min fråga, ska i april flyga ovannämnda strecka i Bussniess class. Någon som har erfarenhet av att flyga denna tid på dygnet? Kör dom full servering ombord? Eller anpassas det till avgångstiden? Själv kommer jag nog mest försöka optimera tiden med att sova på den här streckan men alltid intressant höra hur andra gjort/upplevt.
 

NotRyan

Medlem
Har försökt söka på forumet men inte hittat svaret.

Nu till min fråga, ska i april flyga ovannämnda strecka i Bussniess class. Någon som har erfarenhet av att flyga denna tid på dygnet? Kör dom full servering ombord? Eller anpassas det till avgångstiden? Själv kommer jag nog mest försöka optimera tiden med att sova på den här streckan men alltid intressant höra hur andra gjort/upplevt.
Har åkt den tiden förut med SQ och har en resa i Business inplanerad på just den flighten SQ639 före jul. Det har varit full servering i alla fall...
 

Big Birger

Medlem
Kan konstatera att det är full service med SAS från USA om man tar sena planet hem via Köpenhamn kring 23-tiden i alla fall. Till min stora förvåning.
 
Flög förra året SQ618 mellan Singapore - Osaka förra året med avgångstid 01:25. Då fick jag välja mellan en Supper service som serverades direkt efter avgång eller frukost som serverades ungefär 2 timmar innan ankomst. Supper service betydde att hela middagen serverades på en bricka.
 

Jonas C

Medlem
Det är supper service på dessa flygningar, enkel servering i business typ bentolåda, lätt varm måltid eller smörgås.
 

fred80

Medlem
Tack för svaren, ska bli spännande att testa. Allt hänger väll på dagsformen om man orkar hålla sig vaken.
 

ACervin

Medlem
Jag tror att det blir en begränsad service. Nattflygen Singapore till Brisbane med SQ som jag varit på många gånger räknas som för korta för en full servering (flygtid ca 7h). Till skillnad från midnattsflyget Singapore till Köpenhamn som kör full servering. Käka i loungen blir mitt tips.
 
Toppen