Singapore Airlines och Corona

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Göran C, 22 Maj 2020.

  1. gtab

    gtab Ny medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hände samma sak för mig precis på en flight AMS-SIN i F i December. I sas appen står det att jag blivit nedgraderad till business, men kan inte komma åt bokningen på SQs hemsida än.
     
  2. Tongen2

    Tongen2 Medlem

    Ort:
    Sundsvall
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick detta i mejlen nyss:

    "If you don’t act within the next five days from receiving this e-mail, we consider that you have accepted the new flight and timetable."
    Så jag hoppas detta betyder att vi får tillbaka 450 kr service fee.
    Gäller en inställd/ ombokad first från SIN-AMS 10 dec. Blev nu A350 och business likt rapporterna ovan.
    Vi har bestämt oss för att vänta med resan och boka av den. Inte läge att resa i världen för oss i denna pandemi tyvärr :-(
     
    Doctor-X gillar detta.
  3. Gargamel

    Gargamel Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Som alla andra har jag blivit nedgraderad till C för min resa i november men intressant nog bara för utresan från AMS, hemresa via FRA är ännu i F. Antar att den bara är ett administrativt fel. Lutar mer och mer mot en avbokning, tror inte att Bali kommer ha öppnat upp i november.

    Tråkigt för jag hade hittat väldigt bra priser på riktigt bra hotell också. Dags att börja tillverka Fuck Corona armband?
     
    John Rambo gillar detta.
  4. Doctor-X

    Doctor-X Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fick ett likadant mail nu. Tror det blir avbokning för oss med, för många osäkerhetsfaktorer.
    Dock funderar jag som du på ”service fee” ala 450kr, hade helt köpt att jag inte skulle få tillbaka den om i vanliga fall valt att avboka - men nu får jag inte den produkt jag bokat.
     
    Tongen2 gillar detta.
  5. Lagerman

    Lagerman Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade iofs en avbokning på ett av mina ben. Men Tallin klassade det som en "normal irregularity". Därmed så så lovades alla avgifter inkl Tallin 450 kr till återbetalning. Poängen kom in samma dag, men pengarna får vi nog väta på. Jag mailade Diamondsupport och frågade efter ca en vecka. Svaret var att ärendet hanterades av avdelningen för återbetalningar som naturligtvis är en smula busy just nu. Efter mailet så bekräftade dem dock att ärendet "eskalerats" vad det nu innebär.....
     
    Tongen2 och Doctor-X gillar detta.
  6. Tongen2

    Tongen2 Medlem

    Ort:
    Sundsvall
    Land:
    Sverige Sverige
    Vi får se vem som ringer Tallin först och får svar! Jag kommer ringa in och boka av lite senare mot lunchtid idag. Rapporterar sen vad som sägs om service fee, om svaret inte kommit här innan.
     
    Doctor-X gillar detta.
  7. Axxo

    Axxo Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Mail från SQ igår: AMS - SIN (Ombokad från First till Business - fick nya säten)
    Mail från SAS idag: AMS - SIN - CANCELED.

    Undra vad som gäller?

    Utresan är i mitten av december.
     
  8. Gargamel

    Gargamel Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ser även att jag har fått mail från SQ med ändrade platser SIN <-> DSP. Fortfarande C men sämre platser och platser på olika rader på hemresan.

    "We regret to inform you that due to measures put in place to support regulatory requirements to separate transit and non-transit passengers, we are unable to provide you with the original seat you have selected for the following flight sector(s):"
     
  9. Thompa

    Thompa Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har en, sedan länge bokad, poängresa till Singapore via Amsterdam i november i år. First Class med Singapore Airlines, 2 personer. Jag är ju helt medveten om att den kanske inte blir av på grund av rådande situation och kommer heller inte åka om läget inte förändrats tills dess.

    Idag fick jag ett mail där det står att flighten är avbokad och att vi erhållit nya platser i business istället (blir ju inte riktigt samma sak då resan är den största delen av målet denna gång... :). Det skumma är att den nya flighten har exakt samma nr (SQ323 och SQ324), tider och flygplanstyp som den inställda (A350-900).

    Det går inte att boka first på dessa flighter via deras hemsida och i Seat Alert kommer det upp ett felmeddelande då jag söker på First.

    Är det någon som vet om Singapore stängt ned First under hösten? I så fall kan jag ju boka av direkt, eller om det är lönt att ligga kvar med bokningen för att se om det ändras igen. Noterbart är att jag inte fått några poäng tillbaka för nedgraderingen.
     
  10. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige

    Tråd finns redan om detta

    Singapore Airlines och Corona | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
     
    Tonton gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×