Singapore Airlines och Corona

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Göran C, 22 Maj 2020.

1. Inga tecken på att starta upp SQ-linjen till Stockholm via Moskva igen? Den blir ju bra livlina till Sydostasien efter att SAS först flyttat och sen lagt ner HKG.

Edit: bokningsbar från 1 dec, men stämmer detta?

Last edited: 30 Augusti 2020
    Gus gillar detta.
  2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det stämmer, tills dessa att de ändrar och flyttar öppningen till Mars eller Aug 2021. Räkna med att bara för att en viss resa är bokningsbar idag så är det oberäknelig sannolikhet att flyget faktiskt kommer gå.

palmen och Berglund gillar detta.
  3. John Rosenbaum

John Rosenbaum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Singapore Airlines är som vanligt före sin tid i nästan allt de gör. Riktigt starkt att först förlänga allas status men nu går de ett steg längre och året statusen går ut så får man 50% av milen som behövs för att nå sin status: Membership Renewal, Elite Gold Rewards and KrisFlyer Miles Extension

Kanske blir en trend i branschen? Singapore.png

Lagerman, aruba1, palmen och 4 andra gillar detta.
  4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Får hoppas det blir en trend sim flera hoppar på

John Rosenbaum och Lagerman gillar detta.
  5. Ormen

Ormen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade en bokning m Singapore Airlines till Nya Zealand i jan/feb (CPH-AMS-SIN-WLG-AKL;WLG-SIN-LHR-CPH). Fick i morse SMS med info om att SIN-WLG är inställd. Läste sedan mail från bolaget där det stod följande:
    Gick in på bokningen och visar sig mycket riktigt att alla SQ-flights har blivit avbokade, trots att övriga flygningar fortsatt är planerade att avgå. Drastiska åtgärder.

Ska ringa Tallinn i morgon och höra om de hört något ytterligare kring awards med Singapore Airlines.

6. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det tog 5 månader (som Singapore Airlines sa från början) men nu är poängen och bokningsavgiften tillbaka för den inställda CPH-BNE i mars. Hade nästan räknat bort det som en förlust och hade ställt in mig på att vara lite sur på SQ. Men de sköter sig bra som vanligt även om det tog tid och guld förlängt med ett år. Fortsätter att heja på SQ ett tag till.

pep, Frisk78, Axxo och 1 annan gillar detta.
  7. Jonkandonkan

Jonkandonkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en resa i samma period och fick också inställda flighter, men dom övriga ligger kvar. Tacksam för den info du får av tallin!

Axxo gillar detta.
  8. Axxo

Axxo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en resa med SQ i december, AMS-SIN-DPS. Den är inte inställd.

9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De ställer nog in SIN-DPS snart. Indonesien ska ju vara stängt för utlänningar resten av året om jag
    minns rätt.

10. ZZZebra

ZZZebra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Med sample size på bara två resor så känns det som de rullar avbokningarna framåt 8-10 veckor i förväg och att de börjar med utresan och senare hemresan.
    - Hade resa i november, fick besked om att utresan var cancellerad, någon vecka senare även hemresan
    - Resa i början av december (award), först utresa och sedan besked om benen från/till SIN + hemresa. Cancellering kom i måndags.

Den ena resan var via AMS och den andra via FRA där de ju faktiskt verkar flyga. Men eftersom jag inte har så stor lust att åka så är jag nöjd med refund (som jag dock ännu inte fått). Går jag in på bokningarna så ligger bara anslutningsflygen kvar (som är med SAS resp Lufthansa).

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!