Singapore Airlines och Corona

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Göran C, 22 Maj 2020.

  1. Doctor-X

    Doctor-X Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    När du talade med Tallinn fick du någon uppfattning om hur länge du kunde vänta med att boka av för att få tillbaka alla skatter och avgifter? Är det de 5 dagarna som SAS skriver i sitt mail som gäller?
     
  2. Capa

    Capa Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Korrekt, fem arbetsdagar (så nästa fredag senast). Frågade specifikt om det.
     
    Canadien och Doctor-X gillar detta.
  3. Börling

    Börling Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    palmen och Canadien gillar detta.
  4. Rodnt

    Rodnt Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ringde för att avboka idag (pga bytet av flygplan) men fick rådet att vänta till imorgon eftersom jag då även skulle få tillbaka vouchern - dvs den voucher som jag använde vid bokningen i mellandagarna 2019 som skulle gått ut 31/12 2019. Tydligen är det någon förlängning av dessa som träder i kraft från imorgon.

    Låter nästan orimligt bussigt tycker jag, men jag tackade och prövar igen imorgon. Blir inte allt för besviken om det inte skulle fungera.
     
  5. Gargamel

    Gargamel Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag avbokade igår och då sa hon jag pratade med att min voucher går ut vid nyår och att den inte är förlängd... yet. Tolkade det då som att nåt var på gång vilket du nu verkar ha fått bekräftat.
     
  6. Rickard_O

    Rickard_O Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det har ju redan bekräftats i 2-4-1 voucher tråden
    Voucher som gick ut i 2019 alltså..
    Se detta tex:

     
    Rodnt gillar detta.
  7. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade hela min resa p.g.a. flygplansbyte och ingen First Class. Hade kunnat boka om aktuell hemresa som nu var ändrad gratis, men bokade av allt istället. Ska få tillbaka allting är det sagt. bokade sedan en ny resa i Maj med ANA t&r i First till Tokyo istället. Håller tummarna att den resan blir av istället.
     
    mackan33, Axxo, KennethL och 1 annan gillar detta.
  8. patteng

    patteng Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är det bättre att ringa Tallinn för att avboka eller kan man lika gärna avboka på SAS? Tänker så att man får rätt avtal med bokningsavgift mm.
     
  9. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Har du bokat med en voucher går det bra att avboka via Tallinn, annars avbokar du via vanliga supporten
     
    Doctor-X gillar detta.
  10. patteng

    patteng Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Yes, bokade via Tallinn då vet var first på hemvägen som nu bytt till business... :(
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×