Senaste nytt

Singapore Airlines nya A380 produkter

Agö

Medlem
Så har första nya A380 levererats till Singapore Airlines. Första flygning 18 december, Singapore-Sydney!

Registreringsnummer 9V-SKU. Följ kärrans framfart här.

upload_2017-12-14_22-57-39.png
 

Senator

Moderator
Så har första nya A380 levererats till Singapore Airlines. Första flygning 18 december, Singapore-Sydney!

Registreringsnummer 9V-SKU. Följ kärrans framfart här.

Visa bifogad bild 70176

Halvt OT: dealen som LH/LX har från Manchester (MAN) till Singapore tillåter routing via HKG. Rutten HKG-SIN-HKG flyger Singapore typ 6-7 gånger per dag. Två av dessa är med B777-300ER med First och två med A380 med Suites. Tyvärr är SQ så himla petiga, så i Fare Rules står det specifikt att väljer man A380 flighterna så måste man boka D-klass på dessa. Men B777-300ER får man boka med dealen.

Så om det kommer upp en "traning schedule" på den rutten, skulle det kanske var möjligt att fula till det med att boka dealen, sedan åka ut till flygplatsen och fråga om man får åka med den tidigare A380 flighten :p
 

Canadien

Medlem
Kul att se den nya First, men varför går inte väggen helt upp till taket? Sängen såg bra ut när den var bäddad, men när den var obäddad liknade det mest en ambulansbår i galon...
 

Mediana

Medlem
Jag flög business med den igår. Många bra uppgraderingar jämfört med 777-300 ER eller A350.

På plussidan
Otroligt bra utrymme för handbagage, overhead compartment var tomt.
Definitivt lättare att prata med sitt sällskap vid mittensäterna än tidigare.
Touchscreen skärm
Bättre Traytable
Möjlighet att lägga datorn i sidofack och ändå ladda den.

På minussidan
Mindre säten än tidigare
Benstödet går inte upp så mycket som önskat (men täcker båda benen jämfört med tidigare)
Vattenflaska, tofflor och strumpor delas först ut vid sängdags, aka efter maten. Vill du ha det innan så får du fråga
Hårdare säte, innan du trätt på underlakanet
Kontrollpanelen sitter lite dumt till. Lätt att komma åt av misstag, läslampan tändes och personal påkallades utan att jag ens märkte det- flera gånger. När jag sov kom kudden åt och sätet åkte upp. Lyckades heller aldrig få ner den till hel flatbed. Kändes som den levde sitt eget liv. För mannens del fungerade bara några av knapparna.

Den är inte dum, men jag har inga problem att åka med 777 och A350 istället.
 
Toppen